Har et St. Peters Pale Ale ekstraktsett fra Europris og oppskriften sier at "dunken" skal fylles opp til 19 liters merket (total volum). Medfølgende bokser består av 3 kg råstoff og utgjør anslagsvis 1.5-2 liter - altså tilsettes i overkant 17 liter vann. Min egen hjerne har i dag åpenbart tatt ferie og er helt ubrukelig lurer på om noen andre kan kan hjelpe med foreslå hvilke og mengde salter som jeg bør tilsette ?
Normalt brygger jeg ellers All Grain og har opprettet vann og utstyrsprofil i Brewfather som da automatisk "gjør denne jobben" for meg. Med avkok, skylling, utstyr osv. kan selvsagt ikke samme profil benyttes i dette tilfellet. Har alt av salter tilgjengelig og kan samtidig opplyse at medfølgende gjær vil erstattes med SafAle US-05 og etter all sannsynlighet brukes også annen "overliggende" humle.
Normalt brygger jeg ellers All Grain og har opprettet vann og utstyrsprofil i Brewfather som da automatisk "gjør denne jobben" for meg. Med avkok, skylling, utstyr osv. kan selvsagt ikke samme profil benyttes i dette tilfellet. Har alt av salter tilgjengelig og kan samtidig opplyse at medfølgende gjær vil erstattes med SafAle US-05 og etter all sannsynlighet brukes også annen "overliggende" humle.