Vatnjustering ved brygging av white IPA.

Skal brygga mitt første "hybridøl" i morgon (blir også min første wit, første belgiar og første brygg med våtgjær), nemleg ein white ipa. Det er ein 25 L-batch, dels basert på maltbillen/grøppen til Lervig sin White IPA (OG 1.060), dels på humleskjemet til ein Chainbreaker-klone eg fann i Beersmith-skya (30 g Citra @ 60 min + 30/30/30g Cascade, Citra og Centennial @ flameout) og vert meska, kokt, krydra og gjæra som wit'en til Bryggselv/Gahr. Gjær er eitt røyr WLP400 i ein 2L startar, kalkulert etter Mr. Malty.

Det eg lurer på er om denne skal vassjusterast (ihht Gahr sin artikkel "Vann") som ein wit eller som ein IPA?
CaSO4 er oppført med 2g/10L for wit, men med 4g/10L for IPA. Vil 3g/10L være eit greit kompromiss? Har ikkje CaCl2, så den droppar eg.

Ellers så skal eg bruke melkesyre ("Lactol"), både for smak og pH-kontroll, og då har eg googla meg fram til at 5 mL/1 ts på ein 25 L-batch blir passe? Har nokon erfaringar med melkesyre i wit og kan komme med eventuelle innspel?

Det vil komme an på hvor mye humlepreg du ønsker å fremheve, og gvorvidt ølet er helt lyst eller ikke. Jeg hadde antakelig lagt meg på IPA-justeringen.

Vel, det blir temmeleg lyst (8,2 EBC i følge Beersmith), grøppen er: 48% pilsnermalt (Heidelberg), 40% kveitemalt, 6% carapils og 6% havregryn. Ønsker ein del humle, men samtidig eit klart wit-preg. Men ja, 0,4 g/L it is! :)
Noko kommentarar til melkesyra forresten?

Hmm.. No vart eg i tvil her du..
Var under oppfatning av at witbier i seg sjølv kan ha eit melkesyrepreg, men siden det er ein white ipa så vil det krasje med humla da kanskje? Fann litt om wit og melkesyre her: http://byo.com/stories/item/1646-witbier-style-of-the-month

"The witbier brewers who use lactobacillus pasteurize the beer after the correct level of sourness is reached. Obviously, this isn’t a particularly useful technique for homebrewers, and even the bravest might be reluctant to allow lactobacillus loose in the brewhouse at any rate. A facsimile can be achieved by using food-grade lactic acid (88 percent) at bottling. Levels of five to 15 milliliters in a five-gallon batch work well, but the beer will require some time (one to two months) for the flavors to blend."

Det er strengt tatt for å halde pHen litt nede at eg tilset melkesyra, men då eg ikkje har pH-meter enda, så bør eg vel kanskje la vere og heller stole på at kalsiumiona og 5,2-bufferen gjer jobben?

Det blei til at eg droppa melkesyra denne gongen. ;) No står vørteren til kjøling, og heile nabolaget luktar himmelsk! :D Får berre krysse fingrane for at WLP400 oppfører seg bra då..

Tilbake
Topp