Det holder å steepe caramalten i 30 min. Jeg har imidlertid ikke klart å få til noe særlig bra weizen ved bruk av ekstrakt. En weisen skal jo være dominert av maltsmak, og det syns jeg er vanskelig å få til med ekstrakt.
Min første stout med ekstrakt hadde bra med maltsmak, så det er mulig. Var mye forskjellig spesialmalt iden. .
Oppskriften på den fikk jeg av Erik på www.bryggselv.no
Sitter også å lurer på en Weiss eller noe til påsken - som nærmer seg med stormskritt :yes:
Det holder å steepe caramalten i 30 min. Jeg har imidlertid ikke klart å få til noe særlig bra weizen ved bruk av ekstrakt. En weisen skal jo være dominert av maltsmak, og det syns jeg er vanskelig å få til med ekstrakt.
Min første weizen var på ekstrakt, og kun ekstrakt (bryggselv sin). Den ble veldig vellykket og smakte som jeg ville forventet av en god kommersiell weizen. I boka "Designing great beer" nevnes det at de fleste av hveteølene som kom godt ut i konkurranser (i statene) var basert på ekstrakt, noen kun ekstrakt tilogmed. Jeg sier kjør på, blir sikkert bra.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.