Weyermann Isaria 1924

Hvordan ble ølet ditt @Stikkaren?

Ølet blei godt det, sitter med en nytappet halvliter av Isaria ølet i skrivende stund. Lettdrikkelig til tusen og "publikumsvennlig" på smak.
Kunne nok med fordel skrudd opp bitterheten litt og gønna på med litt mer aromahumle, den Mittelfrüh'en jeg kjøpte til dette ølet var noe tam synes jeg.

Kommer jeg til å brygge med dette maltet igjen? Ja deg tror jeg nok, men da vil jeg nok velge å prøve på Weyermann sin oppskrift med maltet.
 
Det blei en grei pils:). Litt annerledes, kanskje - litt mer fylde i smaken? Men ikke noe revolusjonerende. Det kan godt tenkes jeg kjøper dette maltet igjen, men jeg kommer nok til å stort sett brygge pils med vanlig pilsnermalt.

Men har du lyst til å prøve det, er det helt risikofritt:).
Får det mindre sødme slik hjulet antyder? Har 5kg liggende, (samt ca 10kg pilsnalt) og skal brygge en 50l batch på mandag. Viurderer 50/50 - kunne gjerne tenkt meg ett øl med -litt- mindre sødme enn hva vanlig pilsnalt gir. Eller er det hipp som happ?
 
Får det mindre sødme slik hjulet antyder? Har 5kg liggende, (samt ca 10kg pilsnalt) og skal brygge en 50l batch på mandag. Viurderer 50/50 - kunne gjerne tenkt meg ett øl med -litt- mindre sødme enn hva vanlig pilsnalt gir. Eller er det hipp som happ?
Ølet mitt er ikke spesielt tørt, snarere heller det mer mot sødme enn pilsbryggene mine pleier. Men det trenger jo ikke henge sammen med maltet. Jeg tviler veldig på om det er en forskjell i sødme som du vil merke.
 
Tilbake
Topp