Weyermann Liquid maltextract

Bestillte corneliusfat, regulator og co2 fra candirect og kastet samtidig på noe muntons LME. Fikk mail noen dager etterpå at de hadde fått varen i retur pga lekk boks.
De sendte derfor med 1stk Weyermann Munich amber og 1stk Bavarian Pilsner.

Har ikke testet disse før, og har relativt liten kjennskap til disse 2. Tenkte jeg skulle brygge en IPA snart, har lest at begge er blitt brukt til formålet, men hvilken vil være best egnet til IPA?

Skal brukes sammen med Cascade humle og US-05 tørrgjær.
 
Hei! Jeg har laget to brygg så langt i min karriere, og det er fra nettop disse to ekstraktene! Begge gangene har formålet vært å prøve å få til en IPA. Første gangen var med munic amber, ble greit det, men jeg likte bedre det siste jeg laget med bavarian pilsner! Nå har jeg brukt forskjellig gjær og humle på begge da, så det kan jo ha hatt vel så mye å si!
 
hei brygget noen IPAer med pilsner og litt amber liquid, blei kjempe goe så bruk pilsneren da får du den litt lysere
 
Takker for innspill. Planen blir da å bruke Weyermann bavarian pilsner, og 500g Mundons DME amber som jeg har liggende.

Kan være jeg bruker litt av Munich amber også, får se hvilke utslag de forskjellige variasjonene gir i beersmith.
Satser på det blir øl av det til slutt ;)
 
Tilbake
Topp