Jeg har en wit til Gjæring med Wlp400, satt på søndag. Det dannes mye "skum" i toppen av karet. Dette "blåser" ut gjennom Gjæringslåsen. Hva kan jeg gjøre?
Jeg har en wit til Gjæring med Wlp400, satt på søndag. Det dannes mye "skum" i toppen av karet. Dette "blåser" ut gjennom Gjæringslåsen. Hva kan jeg gjøre?
Du kan løsne lokket og la det ligge løst oppå inntil stormgjæringen har gitt seg. I fremtiden kan du bytte gjærlås med en blow off-tube dersom du vil unngå å fylle gjærlåsen med skum/gjær (litt vriene å rengjøre, i hvert fall om man har en sånn liten type)
Når det har vert et problem hos meg (helst på weizen øl.) Har eg desinfisert stålskjeia mi og skrapa bort nesten alt skum på toppen for so å tilsette et par 3-6 dråpa i bøtta. Roa seg ganske kjapt då
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.