Tour de Ølbrygg

Hans K

Dommer
Hei alle medbeyggere!

Vi planlegger Tour de Ølbrygg, lørdag 23 August.

En sykkeltur som går fra brygghus til brygghus i Randaberg med innlagte smaksprøver og aktiviteter. Avsluttes med en fest evt lukket selskap på pubben.
Vet at bratwurst brygghus, wagon wheel brewery og lystig brygg har meldt seg som stoppesteder. Er det noen andre hjemmebryggere som vil ha stopp hos seg? Eller noen som vil være med på en sykkeltur?

Etter som de fleste i ølklubben ikke har syklet de siste 20år så bør stoppestedene være innenfor rimelighetens grenser ;)

Mer info når ting begynner å spikres...
 
Black Cat Brewing stiller sitt brygghus til disposisjon. En svipptur innom Hundvåg bør få fart på blodpumpa.
 
Fare for det blir taxi med sykkelhenger etter første stopp ;) Vi har en del mulige kandidater vi sykler forbi på veien allerede. Men begrenset på hvor mange stop vi kan klare ;)
Vi trykker opp 50 t-sjorter og kveldens vinner blir seff premiert.
Det er åpent for ett stop med freelance øl hvis noen vil ha med øl :)
 
Skulle gjerne hatt mulighet til å ta imot dere på lokalene til Randaberg GårdsBryggeri, men er redd for at det går dårlig den helgen. Ellers hadde det jo vært en glimrende anledning til å vise frem den skjulte pupen med plass til 50 gjester ved bord eller mye mere stående :) Som ivrig syklist så må jeg jo også få lov til å minne dere på at det er samme promille grense for syklister som for bilister, så vi satser vel på å leie sykkelen ;)
 
Det ser ut som om det arrangementet jeg skulle ha på Randaberg GårdsBryggeri kanskje blir flyttet. I såfall kan jeg ta imot ivrige syklister på turen. Evt kan lokalet brukes til siste stoppested/lukket selskap på slutten. Litt lite øl tilgjengelig (Det jeg har (120L) er reservert til arrangementer). Så skal se om jeg kan få brygget til et 30 liters fat i helgen, blir i såfall Brown Ale. Jeg gir beskjed når jeg vet noe mere.
 
  • Like
Reaksjoner: JoW
Vi har nå nok etapper til Tour Des Brasseries. Det blir flate etapper, klatre etapper, innlagt spurt og sjarmøretappe.
Hvis flere brygghus vil stille med øl til en av etappene må dette meldes til meg snarest.
 
Grupp er vel kansje for inviterte. Send meg en PM hvis dere vil være med så fikser vi en invite
 
  • Like
Reaksjoner: HPJ
Artig greie. Er det med sykkelshorts og en bjørunge festet til capen med sugerør. Eller et fat på ryggen?
 
Kanon arrangement i går. Hatten av for Hansi, Kim og Eivind samt resten av bølingen.

Spesielt artig med innlagt "styrt" og når en av våre syklister på Ikea-sykkel tok igjen en trenings-syklist som skjelte ham ut "Sånn dridas-sykling!!"

Kjekt å få bekreftet fordommer mot syklister ;)

Tour de France kan ta seg en bolle.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp