Hjemmebryggsmaking - vi prøver igjen i 2015

AKA

 
Ettersom den forrige smakingen ble en hyggelig affære syns jeg vi skal prøve å få det til på nytt.

Lørdag 31.1. fra kl 20 og utover hjemme hos meg (Hamna) blir tid og sted. Inntil 10 pers burde funke fint. Hvem er med?

Erfaring fra forrige gang tilsier at mer enn 3 øl per deltager ikke er nødvendig; det blir fort nok øl.

Deltagere:
Anders (AKA): juleøl 2013 og 2014, IPA
Stefan Ø
BrewBoy
Terje J
Gitchen

EDIT: Oppdatert med ny dato og tid
 
Sist redigert:
Ettersom den forrige smakingen ble en hyggelig affære syns jeg vi skal prøve å få det til på nytt. Jeg er opptatt fram mot jul, men bør klare å få til noe i helt begynnelsen av neste år. Dersom vi ikke blir så fryktelig mange kan vi gjerne ha det hjemme hos meg i Hamna. Er det noen som er interessert?
Hei, er gjerne med på dette. Ny i faget, begynte å brygge øl i høst. Har julefred og centennial blonde på flaske, Bragepilsen på gjæringskar og en apa i koking nå. Julefreden ble super, centennialen er uklar og noe alkoholsterk men smaker ok. Bare å melde tidspunkt hvis det blir noe av.
 
Gjerne det, hadde været skikkelig trivelig å møte locale bryggere, men ikke før ca 15 Januar (på jobb I nordsjøen) og da har juleøllet fått den lagringstiden det skal ha (altfor sent ute pga forsinket bryggeri leveranse). Har en velhumlet IPA på flaske (den går faretruende fort unna) og en IBA på plass I gjæringsskapet. Helt fersk I faget, og helt oppslukt :)
 
Velkommen skal du være, første så langt. Satser på at flere kommer til litt nærmere den 17., det ble ihvertfall sånn sist ;-)
 
Hadde vært trivelig å være med på noe slikt. Akkurat da er jeg desverre bortreist. Skal en tur over dammen, nærmere bestemt Portland. Blir der i fire uker for å smake masse godt øl. Neste gang det skjer noe slikt skal jeg ta med meg litt øl å komme innom.
 
kan friste med, Black ipa(svartediket), IPA, luckyjack, cream ale.. fan ka ipa må brygge no anna! vertfall det man har på lur pdd.

Sendt fra lomma
 
Ta gjerne med en Svartediket-klone! Originalen er jo meeeget bra, så det hadde vært artig å prøve en hjemmebrygget variant også...
 
Må nok dessverre skuffe dere med å utsette hele smakekvelden to uker fram, til lørdag 31.1. Det ble kræsj med TIFF... Oppdaterer øverste post med ny info.
 
Na da er jeg med den 31. med en litt sterk Düsseldorfer Altbier og en Hvete hvis jeg få det til med beergunen.
Ka er adressen egentlig/tel.nr
 
Ok med 31.01. Kan ta med en apa, julefred (Kinn), og bayer eller pils, mulig en vestkyst?
 
31 kan jeg også, kansje jeg får et brygg ferdig til da, glemte at jeg også har en kölch på lur... Black ipaen har vært meget meget god, mem den siste batchen er brygget på ny brygger (bb60) og har ikke fått tid å smake enda

Sendt fra lomma
 
Nå er vi jo blitt en liten gjeng allerede, supert! Sender adresse og tlf til alle på PM :)
 
Må nok dessverre skuffe dere med å utsette hele smakekvelden to uker fram, til lørdag 31.1. Det ble kræsj med TIFF... Oppdaterer øverste post med ny info.
Er ikke lørdag en litt dårlig dag egentlig for familiefolk? Ofte planlagte sosiale/familie-greier da.
 
Mye mulig, men nå er vi allerede 5 stk, så jeg ser ingen grunn til å endre på datoen. For min del er lørdag bedre en fredag den helga, så det var det som avgjorde det. Om noen andre vil ha smaking hos seg en fredag må de jo gjerne gjøre det :)
 
Tilbake
Topp