Haugesund og Omegn?!

glenn sørvaag

Norbrygg-medlem
Hei hei.

Tenkte å slenge ut ett lite livstegn fra den glemte småbyen mellom Bergen og Stavanger.
Har vi mange aktive hjemmebryggere i regionen? Og hvordan hadde stemningen vært for å opprettet ett regionalt laug?

Vi er en rimlig fersk gjeng på 5 stk, som har kommet oss igjennom 12 brygg til nå med en BB30. Men behovet for oppgradering begynner å melde seg allerede, så vi får se hva vinteren bringer :)
 
Høres ut som en god ide, jeg vet om flere som brygger øl i Haugesund/Tysvær. Jeg er med hvis noen tar seg bryet med å stifte et laug.
 
Jeg og 3 kamerater i Haugesund holder på og lage til en bestilling på litt bryggeutstyr i eit forsøk på å lage litt av denne gyldne drikk selv! Et bryggerlaug hadde vært spennende for å utveksle(smake!) litt ideer når vi kommer igang :)
 
Er det noen i styret eller fra andre regionale laug som kunne informert litt om hva som kreves for å starte ett laug til Haugesund og omegn for eks?
 
Beklager, jeg har ikke sett denne før nå. Men sakset fra Norbryggs vedtekter:

§4 Lokallag
Et lokallag er en organisasjon som er tilsluttet Norbrygg med alle sine medlemmer. Lokallag må være åpne medlemsorganisasjoner uten begrensninger på hvem som kan være medlem ut over geografiske avgrensninger eller studentorganisasjoner. Lokallag må ha vedtekter som er forenlige med Norbryggs, både i form og innhold.

Organisasjoner som ønsker å bli lokallag søker styret om dette. Styret kan ved tvil oversende medlemssøknaden til årsmøtet. Avslag på medlemssøknad kan ankes til årsmøtet. Dersom lokallaget slutter å fungere eller ikke lenger tilfredsstiller kravene til lokallag kan årsmøtet stryke organisasjonens lokallagsstatus.

Det finnes også et utkast til vedtekter for lokallag i Norbrygg. Ellers er det nylig startet et lokallag av Norbrygg i Førde, nemlig Førde og omland ølklubb. De kan helt sikkert si noe om sine erfaringer, ikke sant, @sjursentakle?

Og selvsagt er styret behjelpelige om det ønskes bistand derfra. Send en e-post til styret [at] norbrygg [dot] no.
 
Beklager, jeg har ikke sett denne før nå. Men sakset fra Norbryggs vedtekter:



Det finnes også et utkast til vedtekter for lokallag i Norbrygg. Ellers er det nylig startet et lokallag av Norbrygg i Førde, nemlig Førde og omland ølklubb. De kan helt sikkert si noe om sine erfaringer, ikke sant, @sjursentakle?

Og selvsagt er styret behjelpelige om det ønskes bistand derfra. Send en e-post til styret [at] norbrygg [dot] no.

Takk for info. Er det noe minimumstall på antall medlemmer?
 
Strengt tatt trenger vel lokallag kun tre medlemmer (det kreves min. tre i styret). Tipper det er litt artigere om man er flere.
 
Hei. Har nettopp begynt å brygge selv. Har kun et par ølsett fra Bryggselv.no til nå.
Lokallag høres bra ut.
 
Vi har holdt på siden feb. Brygget 14-15 brygg. Var 5stk, men noen har falt fra. Så vi er to faste som brygger jevnlig nå.

Det hadde kanskje vært en ide å prøvekjøre ett evt lokallag med å kjøre i gang en kveld med usmaker.

10 norbrygg medlemmer er da påkrevd innmeldt til dette. Så gi en lyd her om det er aktuelt.
 
Hei. Jeg er i dialog med et par huseiere med sans for nytenking. Har presentert ideen om å danne et laug. Gøy å se at det er interesse her. Kan poste fremdriften her inne.
 
Forøvrig så finnes det også noen investorer som er villig til å spytte inn midler til eventuelt utstyr
Ser for meg å bygge både utstyret og iden på samme måte som Kristiania studentene sitt laug.
 
Hei. Jeg er i dialog med et par huseiere med sans for nytenking. Har presentert ideen om å danne et laug. Gøy å se at det er interesse her. Kan poste fremdriften her inne.

Høres intressant ut. Om ingen med stort hus, eller ideell arbeidsplass kan huse en eventuell usmak kveld, så er jo ett lokale som kan leies eller disponeres idelt.

En kveld på Skala/Stuelands er heller ikke å forakte.
 
Har brygget tidligere og er klar for ny oppstart og kunne virkelig tenke meg og bli med på et laug osv... hva slags utstyr tenker folk man skal brygge med osv ???
 
Høres artig ut d o . Missforsto eg da . Trudde d var bryggerlaug med fellesbrygging osv... men en sosial plattform for og utveksle erfaringer og dele godt øl og hygge høres morro ut d :) hvor på haugalandet holder du til da?
 
Tilbake
Topp