Black Cat Brewing - Bryggeriet

Rørleggjarar brukar oftast messing men dei får varene sine frå f.eks. Brødrene Dahl og enkelte avdelingar har rustfrie rørdelar - og har dei ikkje kan dei bestilla det. Butikkar som rettar seg mot båtfolket kan også ha rustfrie rørdelar.
 
Kjekke saker de koniske. Ølet blir ikke bedre, men jeg har iallefall fått en helt annen forståelse av gjær og gjenbruk av gjær etter at jeg fikk den forrige koniske.
 
Er du sikker på at du har hatt vatn oppi meskekjelen og varmtvannskjelen? Og om du har silikonpakningar så er dei øydelagt - dei taklar berre ca. 200 grader.
 
Jeg satt en pale ale på denne gjæren på søndag. OG: 1.053. Gjærer på mitt standard pale ale regime.

18-20: 48t
20: 216t
20-4: 48t

Sitatet er hentet fra en annen tråd, men føler spørsmålet passer seg best her :)
Nettopp fått mulighet til å kontrollere gjæringsforløpet på mine brygg, og tenkte å bruke ditt regime som inspirasjon til å utvikle mitt eget. Etter 20-24 i 48t kjører du rett på fat/flaske da? Jeg skal ha alt over på flaske og lurer på om det vil være en fordel med et cold crash før tapping?

Forøvrig veldig pent og ryddig oppsett du har fått til :D
 
Går somregel på fat da om det har bunnfelt skikkelig. Får minimum 48t på turen til 4 grader. Står kanskje en dag på 4. Kommer an på humlemengde og timeplan.
 
Sweet stuff, da har jeg noe å jobbe utifra.
Så skal mine gjærstammer få smake på regime ala Comandante Odland :D
 
Tilbake
Topp