Inkbird itc-308

Den er for 110V da.. går sikkert med en omformer men ville heller gått for noe 12V eller 240V som f.ex ut-200 uten at jag har lest eller prøvd noe annet än stc-1000
 
Noen som har sett noe på denne?

http://www.amazon.com/dp/B01147BAME...cf-20&linkId=54a5ce9edf19bb1508b71416ce17bb59

http://www.homebrewtalk.com/showthread.php?t=536763 (tråd om den på homebrewtalk.com)

Virker litt som STC-1000 for dummies og elektronisk tilbakestående/late (les: meg)

Syns det virker veldig ålreit, og har både temp opp og ned i motsetning til UT-200. Prisen var ikke så tosken heller.
Gå heller for en stc-1000
Mye bedre produkt selv om det kreves litt kobling av ledninger. Søk på stc her i forumet og du vil finne tips og koblingskjema. Ikke no problem å lage
 
Jeg har en slik på vei fra AliExpress, kjøpte på tilbud med rabattkoder til under mva grense. Er litt spent på om det er mulig å programmere den til å styre temp etter forhåndsprogrammert intervall slik som ITC-310.
 
Jeg har en slik på vei fra AliExpress, kjøpte på tilbud med rabattkoder til under mva grense. Er litt spent på om det er mulig å programmere den til å styre temp etter forhåndsprogrammert intervall slik som ITC-310.

308 har ikke den muligheten.
 
Jeg kjøper ikke en ITC før den kommer med ‘ramping’, men den ser helt OK ut.
Regner med at 310 også kommer med wifi snart
 
Har du 308 wifi? Hadde håpet wifi utgaven ville få den muligheten via app. Hvis ikke så kommer vel wifi utgave av 310 snart :) er ikke så ofte jeg bruker intervall så den blir ok uansett.

Ah sorry. Trodde det var vanlig 308. Nei aner ikke med wifi. Men det er det vel bare å google?

Vil tro at de opprettholder de forskjellene mellom 308 og 310 egentlig.
 
Ah sorry. Trodde det var vanlig 308. Nei aner ikke med wifi. Men det er det vel bare å google?

Vil tro at de opprettholder de forskjellene mellom 308 og 310 egentlig.
Ja, mulig de opprettholder forskjellene. Var bare så godt tilbud at jeg greide ikke å motstå :)
 
Hei jeg har wifi versjonen nå, og her er mitt inntrykk

Veldig grei instilling via appen, ikke minst får en trend graf på temperaturen. Jeg har et høyt kjøleskap (2 gjæringskar) og fant ut en 4 meter (totalt 40 watt) selvbegrensende varmekabel (frostvakt) var perfekt den varmer opp sakte men sikkert og kobler ut på 19 grader, med differanse på +-1 grad for kjøling/varme starter sjeldent kjølingen opp. Men når den starter kjøler den veldig fort ned selvsagt, så med 200w frostvakt ble det oppstart varme rett til oppstart kjøling osv. med 40 watt kabelen er det mye mindre kjøring av kjøling og mye mindre på av kjøringer.
Veldig fornøyd med dette systemet
 
Min Inkbird 308-B har begynt å summe, og slår ut jordfeilbryter. Trodde det var kjøleskapet, men har nå testa det direkte i stikkontakt og det funker.. Jeg bruker en Biltema frostvakt på 200W til varmekilde, må til med litt mer watt for å holde varmen på 70 liter når man skal over 30C. Er dette i overkant for Inkbirden? Eller har jeg bare hatt uflaks.
 
Inkbirden skal vel tåle 10A, så 200W kontra 2300W er absolutt innafor ja... Test noe annet enn frostvakten, tror heller det er den enn inkbirden.
Edit: står inkbirden inni skapet?
 
Frostvakten fungerer også, stod nå i stikk i natt uten at det blei svart i huset. Dette skjedde også når ei øl stormgjæret, så derfor antok jeg det var kjøleskapet siden varmen trolig ikke var i bruk av ITC den natta. Inkbirden henger på kjøleskapsdøra. Får ta en tur på butikken og finne en ny.
 
Min Inkbird 308-B har begynt å summe, og slår ut jordfeilbryter. Trodde det var kjøleskapet, men har nå testa det direkte i stikkontakt og det funker.. Jeg bruker en Biltema frostvakt på 200W til varmekilde, må til med litt mer watt for å holde varmen på 70 liter når man skal over 30C. Er dette i overkant for Inkbirden? Eller har jeg bare hatt uflaks.
Jeg har brukt frostvakt som varmekilde i mange år uten problem.

Tror også at det er ITC som er feil.
 
Tilbake
Topp