BB60A

svebrekk

Norbrygg-medlem
Hei,
Etter å ha vært veldig fornøyd med min BB30A, ble det oppgradering til BB60A. Har forsøkt en Kølsch i dag med full kræsj 10 min ut i kok med feilmelding "E4"!
Temperaturen vandret mellom 109-98c og bare kuttet ut. Endte med at jeg tømte all vørteren over i to gjæringskar og gjorde kjele ren, før jeg fortsatte med kokingen. Ble mye stopp og tull.

Når det er sagt synes jeg BB60'n var mye mere enkel å holde temp under mesking [emoji16]

Skal forsøke å kjøre en koking til med bare vann og se om feilmeldingen kommer igjen. Hvis så får de den i retur.

Skal da ikke være slik?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Velkommen etter:( - men du får grei service. Send dem en melding, og du får en frankeringslapp. Så stapper du kjelen i esken - alltid lurt å ta vare på den! - og sender den tilbake. Og etter en stund har du nyreparert kjele i heimen.
 
Velkommen etter:( - men du får grei service. Send dem en melding, og du får en frankeringslapp. Så stapper du kjelen i esken - alltid lurt å ta vare på den! - og sender den tilbake. Og etter en stund har du nyreparert kjele i heimen.

Bor 5 min. unna Humle & Malt i Skien, hvor jeg handlet, så blir vel en tur innom der i morgen.
Blir vanskelig å stole på denne BB'n etter dagens strabaser. :-/
Ordner seg nok. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Velkommen etter:( - men du får grei service. Send dem en melding, og du får en frankeringslapp. Så stapper du kjelen i esken - alltid lurt å ta vare på den! - og sender den tilbake. Og etter en stund har du nyreparert kjele i heimen.

Ikke rart noe var galt. Etter vask av kjelen, skulle jeg snu den på hodet for å sjekke om ledningen til temperatursensor satt festet skikkelig, og når jeg løftet, begynte kjelen å dele seg. Bunnplata hang i tre løse skruer og den fjerde var borte. Fant denne igjen i emballasjen. Ledningene til elektronikken satt ikke ordentlig fast i styringen. Fikk ikke på den siste skruen da gjengene ikke var brukelige. Har skrudd den forsiktig sammen, men tror ikke jeg tør stole på denne da jeg kan få lekkasje mellom styringsdel og kjele. Litt av en kvalitetskontroll! :-(


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ikke rart noe var galt. Etter vask av kjelen, skulle jeg snu den på hodet for å sjekke om ledningen til temperatursensor satt festet skikkelig, og når jeg løftet, begynte kjelen å dele seg. Bunnplata hang i tre løse skruer og den fjerde var borte. Fant denne igjen i emballasjen. Ledningene til elektronikken satt ikke ordentlig fast i styringen. Fikk ikke på den siste skruen da gjengene ikke var brukelige. Har skrudd den forsiktig sammen, men tror ikke jeg tør stole på denne da jeg kan få lekkasje mellom styringsdel og kjele. Litt av en kvalitetskontroll! :-(


Sent from my iPhone using Tapatalk

Smått stell med det siste der, er jeg redd. Jeg hadde en liten lekkasje der på den andre kjelen min ( av de tre). Ta den med tilbake med det samme. Som sagt; servicen er det ikke noe å si på.
 
Tilbake
Topp