Handle humle på nett (ikke Norge)

Hadde ikke vært bekymret over å handle fra det bryggeriet i Glasgow.
Har handla her et par ganger, fornøyd: humle.se
 
Yakima Valley er en kvalitetsleverandør. Har dog hørt at tollvesenet ikke tar så nøye på at pakkene ikke bør åpnes. Men det er sikkert noen som har førstehånds kjennskap til dette.
 
Hmmm. Ble litt fristet til å bestille litt 2017 pellets...

Med moms kommer det på ca 200 pr halvkilo mot ca 340 pr halvkilo for tilsvarende 2016-humle i Norge.

Noen som har handlet der i det siste og vet hva frakten er?
Handlet en del fra HopsDirect for noen år siden og da var det 7 eller 8 pund som var en sweet spot for å få sendt mest mulig humle pr krone.
 
Hmmm. Ble litt fristet til å bestille litt 2017 pellets...

Med moms kommer det på ca 200 pr halvkilo mot ca 340 pr halvkilo for tilsvarende 2016-humle i Norge.

Noen som har handlet der i det siste og vet hva frakten er?
Handlet en del fra HopsDirect for noen år siden og da var det 7 eller 8 pund som var en sweet spot for å få sendt mest mulig humle pr krone.

Tok en test og laget en "handlekurv" hos Yakima Valley:

upload_2018-2-13_12-24-8.png
 
Lekte litt med fraktkalkulatoren. 6 pund ser billigst ut. Med 8lb ble det dyrere pr kilo.
83 kroner i frakt (medregnet moms) pr 500 gram ved kjøp av 6lb.
283 kroner mot 340 er 16% "rabatt".
Ikke grisebillig men fersk kvalitetshumle..... Ender vel opp med å trykke på kjøpknappen en sen kveld snart:D
 
Lekte litt med fraktkalkulatoren. 6 pund ser billigst ut. Med 8lb ble det dyrere pr kilo.
83 kroner i frakt (medregnet moms) pr 500 gram ved kjøp av 6lb.
283 kroner mot 340 er 16% "rabatt".
Ikke grisebillig men fersk kvalitetshumle..... Ender vel opp med å trykke på kjøpknappen en sen kveld snart:D
Yakima Valley du er inne på?
 
Yakima Valley er en kvalitetsleverandør. Har dog hørt at tollvesenet ikke tar så nøye på at pakkene ikke bør åpnes. Men det er sikkert noen som har førstehånds kjennskap til dette.

Har handla ein del på yakima. Er lett å finne ny og fersk humle der frå. Prisen med toll er vel akkurat grei


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har handla ein del på yakima. Er lett å finne ny og fersk humle der frå. Prisen med toll er vel akkurat grei


Sent from my iPhone using Tapatalk

HopsDirect og Yakima er mine to foretrukne fra USA. Frakt og toll legger mye på prisen, likeså den svake kronen, men nå er jeg så heldig at jeg kan bestille til amerikansk adresse og få fraktet til gamle landet:)
Jeg har aldri opplevd at poser har blitt åpnet, da de kom i posten, og i det siste har Yakima begynt å levere pund-posene med zip-lock. Det kan jeg like.
 
(...)Sjekket eBay av alle plasser, ser at de også selger humler, men kanskje ikke optimalt?
https://www.ebay.com/itm/50g-Hop-Pe...hash=item41ce61e783:m:mvFg_UtIswzymeyRuhZ6W1g
Hopp over ebay og handle direkte: https://www.crossmyloofbrew.co.uk/online-store

Godt utvalg og gode priser. De leverer ganske raskt og rimelig. Sjekk også FB siden dems - gode tilbakemeldinger. Har også handlet litt tørrgjør der, som visstnok skal være ganske bra. Kjekt å ha liggende.
 
og med rabattkoden "Give me 10 Tom" så får du 10% rabatt på varene i tillegg (ikke på frakt)
Yup :)

Oh... CML har fått inn 2017 Citra, Cascade, Centennial og Amarillo... Bør.... bruke.... opp... de... kiloene... jeg... har... først.... argh.... Kan fort gå på en smell her...
 
Tilbake
Topp