Sveske tilstander i gjæringskapet

Satte Juleøl med WLP013 på lørdag. Og 1.072, alt så normalt ut til i dag, Her har det nok vært ett aldri så lite gjengrelater oppgjør eller en heidundrende fest....
IMG_20180502_100107.jpg
0,7 liter øl og gjær på toppen av karet (ja, jeg målte det), det er ikke sånn jeg liker å topphøste gjær...
Og jeg som altid har skrytt sånn over 013 og hvor velloppdragen den var.. 50l i 60l gjæringskar ble tydeligvis i mestelaget.
Jeg måtte sette meg ned og ta en ordentlig alvorsprat med gjæren her når jeg hadde fått vaska og rydde etter festen... Den lovet å oppføre seg videre fremover... jaja, vi får nå se
 
Satte Juleøl med WLP013 på lørdag. Og 1.072, alt så normalt ut til i dag, Her har det nok vært ett aldri så lite gjengrelater oppgjør eller en heidundrende fest....
Vis vedlegget 36650
0,7 liter øl og gjær på toppen av karet (ja, jeg målte det), det er ikke sånn jeg liker å topphøste gjær...
Og jeg som altid har skrytt sånn over 013 og hvor velloppdragen den var.. 50l i 60l gjæringskar ble tydeligvis i mestelaget.
Jeg måtte sette meg ned og ta en ordentlig alvorsprat med gjæren her når jeg hadde fått vaska og rydde etter festen... Den lovet å oppføre seg videre fremover... jaja, vi får nå se

Men dette er jo klassisk. Når du gir gjæren ulevelige sosiale forhold - skviser 50 liter sterk vørter med livsfrisk og ekspansiv nypitsja 013 inn på ynkelige 60 liter - må du regne med utagerende oppførsel som går ut over omgivelsene. (Ødelagte gjærlåser og søl over alt.) Og så har du i tillegg åpenbart heller ikke turt å patruljere området, som har fått bli en "no go-sone".

Jeg vil ta 013 i forsvar. Den oppfører seg pent når du steller ordentlig med den - men den lar seg ikke tråkke på.
 
Jeg har patruljer gjevnlig, men akuratt i går skulle den få litt frihet under ansvar. Da våkna rebellen i den (den var rimelig fersk da den gikk på snurreren, så vi får skylde på ungdomelig opprørstrang)
 
Jeg har patruljer gjevnlig, men akuratt i går skulle den få litt frihet under ansvar. Da våkna rebellen i den (den var rimelig fersk da den gikk på snurreren, så vi får skylde på ungdomelig opprørstrang)

Helt enig. Og dessuten: De aller fleste 013'ene er jo lovlydige, kjekke celler som holder seg der de skal, og gjør det de skal. Vi må for all del ikke skjære alle over en kam:).

Og de som gikk over streken/ut av karet, har vel alt fått sin straff:(. RIP.
 
Når 013 får aupair fra bananrepublikker tar man gjæringen seriøst! Jeg er imponert.
 
Tilbake
Topp