Antall bidrag i NM 2019

Eriki

Norbrygg-medlem
Hei! Jeg leste på reglene for 2018, jeg ser ingen makstak for antall øl påmeldt. Jeg vet dette har vært noe tidligere, er det maksantallet fjernet?
 
Hei! Jeg leste på reglene for 2018, jeg ser ingen makstak for antall øl påmeldt. Jeg vet dette har vært noe tidligere, er det maksantallet fjernet?
Dersom du ser på NM-reglene for 2018 (http://norbrygg.no/2018/01/09/regler-nm-hjemmebrygging-2018/) så linkes det i pkt 1 videre til
Regler for Norbryggs konkurranser innen hjemmebrygging.
I §6 står følgende: "Ingen deltaker kan stille med flere enn seks deltakende bidrag, eller med flere enn det antall bidrag som Arrangementskomiteen fastsetter."

Så det ser ut som 6 bidrag er grensen fremdeles.
Men det er litt jobb å finne fram til reglene, kunne vært linket enklere inn under Konkurranser eller Bedømming av øl på norbrygg.no siden.
 
Hei! Jeg leste på reglene for 2018, jeg ser ingen makstak for antall øl påmeldt. Jeg vet dette har vært noe tidligere, er det maksantallet fjernet?

Arbeidet med NM 2019 er bare så vidt påbegynt, og det er NM-komiteen som til syvende og sist bestemmer reglene. Tidligere har vi vært veldig forsiktige med å gjøre endringer i reglene som innebærer begrensninger uten at det er tydelig kommunisert i god tid. Du kan derfor regne med at det blir minst 6 bidrag i 2019.
 
Hei, noen som tilfeldigvis vet noe om lokaler eller lokasjon i byen?
Litt usikker på hva du spør om, men dette er en flaskekonkurranse som kan leveres, men vanligvis sendes inn. Det er ingen bryggersamling i forbindelse med innlevering.
Alle pallplasseringer i alle kategorier blir invitert til Hjemmebryggerhelgen som i år er i Oslo. Dette blir et strålende arrangement hvor alle vinnerne blir hedret, og hvor til slutt årets brygger blir kåret.
DA blir det samling :)
Mer info her
Hjemmebryggerhelgen - Norbrygg
 
Litt usikker på hva du spør om, men dette er en flaskekonkurranse som kan leveres, men vanligvis sendes inn. Det er ingen bryggersamling i forbindelse med innlevering.
Alle pallplasseringer i alle kategorier blir invitert til Hjemmebryggerhelgen som i år er i Oslo. Dette blir et strålende arrangement hvor alle vinnerne blir hedret, og hvor til slutt årets brygger blir kåret.
DA blir det samling :)
Mer info her
Hjemmebryggerhelgen - Norbrygg
Takk for Det. Ja det var hjemmebrygger helgen jeg siktet til, prøver å fikse et sted å bo og hadde vært kjekt å snart få vite lokasjon
 
Litt usikker på hva du spør om, men dette er en flaskekonkurranse som kan leveres, men vanligvis sendes inn. Det er ingen bryggersamling i forbindelse med innlevering.
Alle pallplasseringer i alle kategorier blir invitert til Hjemmebryggerhelgen som i år er i Oslo. Dette blir et strålende arrangement hvor alle vinnerne blir hedret, og hvor til slutt årets brygger blir kåret.
DA blir det samling :)
Mer info her
Hjemmebryggerhelgen - Norbrygg
I fjor var det mulig å levere alle bidrag til samme sted (hos Einar M. på Greverud). Blir det noe tilsvarende i år?
 
Vi vurderer å øke maksimalt antall bidrag fra 6 til 10. Taket på 6 ble satt da flaskekonkurransen økte raskt i deltagerantall, og det vr et poeng å begrense deltagelsen. Nå har vi mye større kapasitet til dømming og antallet deltagere har stabilisert seg.
 
Hei.
Noen spørsmål til årets konkurranse....

Er maks antall brygg man kan melde på i år 10? Og de må være i forskjellige klasser?

Skal alle klasser sendes til: Norbrygg, pb 3200, 0208 Oslo?

Kan man pakke mange forskjellige flasker i samme eske så lenge de er merket med merkelapper og skal til samme adresse?

Er det problemer med reg.programmet? Jeg skulle melde på et brygg i klassen tilsetninger (13E) , men fikk ikke lagt til klassen det opprinnelig tilhører. Da jeg gav opp så jeg at det var blitt registrert to ganger. Kan man gå inn på de registrerte bryggene for å se om de er korrekte etter at de er påmeldt? Og er det noen metode for å slette feilpåmeldte brygg?
 
H
Hei.
Noen spørsmål til årets konkurranse....

Er maks antall brygg man kan melde på i år 10? Og de må være i forskjellige klasser?

Skal alle klasser sendes til: Norbrygg, pb 3200, 0208 Oslo?

Kan man pakke mange forskjellige flasker i samme eske så lenge de er merket med merkelapper og skal til samme adresse?

Er det problemer med reg.programmet? Jeg skulle melde på et brygg i klassen tilsetninger (13E) , men fikk ikke lagt til klassen det opprinnelig tilhører. Da jeg gav opp så jeg at det var blitt registrert to ganger. Kan man gå inn på de registrerte bryggene for å se om de er korrekte etter at de er påmeldt? Og er det noen metode for å slette feilpåmeldte brygg?
Hadde det samme problemet. Ga opp til slutt og registrerte ølet i klassen det opprinnelig var. Skrev opp krydderet i skjemaet. Ølet blir vel disket. Registrerte meg kvelden før jeg reiste bort på jobb så fikk ikke tid til å sjekke mer rundt det.
 
H

Hadde det samme problemet. Ga opp til slutt og registrerte ølet i klassen det opprinnelig var. Skrev opp krydderet i skjemaet. Ølet blir vel disket. Registrerte meg kvelden før jeg reiste bort på jobb så fikk ikke tid til å sjekke mer rundt det.
Da ligger det nok en feil i registreringsprogrammet. Regner med at rette vedkommende rydder opp i det etterhvert.
 
[QUOTE="Sveinfug, post: 487473, member: 28205"
Er maks antall brygg man kan melde på i år 10?
[/quote]

Ja.

Og de må være i forskjellige klasser?

Nei.

Skal alle klasser sendes til: Norbrygg, pb 3200, 0208 Oslo?

Ja.

Kan man pakke mange forskjellige flasker i samme eske så lenge de er merket med merkelapper og skal til samme adresse?

Ja.

Er det problemer med reg.programmet? Jeg skulle melde på et brygg i klassen tilsetninger (13E) , men fikk ikke lagt til klassen det opprinnelig tilhører. Da jeg gav opp så jeg at det var blitt registrert to ganger. Kan man gå inn på de registrerte bryggene for å se om de er korrekte etter at de er påmeldt? Og er det noen metode for å slette feilpåmeldte brygg?

Send en e-post til nm@norbrygg.no, så får vi IT-ansvarlig til å se på det. Ølene blir bedømt som det de er meldt på som, så dersom du melder på feil vil du gjøre der dårlig i konkurransen.
 
Tilbake
Topp