Hjelp med gjenger og overganger.

Vi lever i en verden der den vanlige mannen i gata umulig skal klare å finne ut av gjenger og alle størrelsene som finnes med sine merkverdige navn og mål og dermed blir en rådvill.
Men altså:
Eg tenkte å skaffe meg en sånn
Y-Splitter til CO2 regulator - Hiwi
Eg trenger en utgang fra Co2 til. Dette kan være en rimelig løsning.
Brewshop skriver at Hiwi manometerene har 3/4" gjenger, dermed at Y-splitteren det.
Eg har en Celli manometer med 7/16"
CO2 Regulator Dobbel utgang Celli

Så, kan disse brukes sammen? Hvor stor er forskjellen? Hva trenger eg?
Noen som har en Y-splitteren og meninger om det?
Kan vi få et nytt system for størrelser på gjenger?

Må eg kjøpe nytt manometer?
 
Slangen frå regulatoren du har der tek du inn på manifolden, og så ut ifrå manifolden til ballockane. Men den blir jo ikkje skrua fast i regulatoren om det er eit must.
 
Slangen frå regulatoren du har der tek du inn på manifolden, og så ut ifrå manifolden til ballockane. Men den blir jo ikkje skrua fast i regulatoren om det er eit must.
Aha, slabgen bare rett inn på manifolden. Da burde det være greit.
Løste vel alt dette...
Takk :) Beklager dumskapeno_O
 
Vi lever i en verden der den vanlige mannen i gata umulig skal klare å finne ut av gjenger og alle størrelsene som finnes med sine merkverdige navn og mål og dermed blir en rådvill.
...

Jeg blir mer og mer glad for å ha flyttet ut av byen. Kriminaliteten bare vokser, og livet i gatene blir stadig mer komplisert.

Men at gjengene hadde behov for hjelp med overganger ... nei, det hadde jeg ikke forestilt meg.

Beklager, men overskrifta slo meg rett i bakken:p. Og siden det ser ut til at du har fått svar på det du spurte etter, tok jeg sjansen på et lite ran.
 
Jeg blir mer og mer glad for å ha flyttet ut av byen. Kriminaliteten bare vokser, og livet i gatene blir stadig mer komplisert.

Men at gjengene hadde behov for hjelp med overganger ... nei, det hadde jeg ikke forestilt meg.

Beklager, men overskrifta slo meg rett i bakken:p. Og siden det ser ut til at du har fått svar på det du spurte etter, tok jeg sjansen på et lite ran.
Nydelig!:D
 
Min anbefaling er at dersom du har rør (John Guest), så holder du deg til rør.
Har du slanger, så holder du deg til slanger.
Fordeler og ulemper med begge
 
Man kan forsåvidt kombinere, med stems og nippler fra JG, men det "reneste" er som msevland sier å holde seg til en greie. Må selv inn med stem->nippel biter for å reparere kegeratoren min og jeg får litt angst av hvordan det kommer til å se ut, men det er eneste løsningen bortsett fra å rive alt og bruke en tusenlapp til.
 
Manifold bestilt. Får prøve det ut. Var utolmodig.
Ser greia med rør/slange.
Er det lost case?
Takk for hjelpen :)
 
Hvis du skal fore manifolden som kanskje(?) står et stykke unna så er det forsåvidt ikke noe i veien for slange mellom regulator og manifold. Men etter det så bør du bestemme deg, manifolden har jo egentlig bare nippler både inn og ut. så kanskje slanger er greiest hele veien. De er lettere å bøye og. Men hvis du ser at JG er lettest så bruker du det.
 
Hvis du skal fore manifolden som kanskje(?) står et stykke unna så er det forsåvidt ikke noe i veien for slange mellom regulator og manifold. Men etter det så bør du bestemme deg, manifolden har jo egentlig bare nippler både inn og ut. så kanskje slanger er greiest hele veien. De er lettere å bøye og. Men hvis du ser at JG er lettest så bruker du det.
Må tenke på det. Liten plass i kjøleskapet, så Co2 rør/slangene er litt upraktiske og stive.
 
Må tenke på det. Liten plass i kjøleskapet, så Co2 rør/slangene er litt upraktiske.

Du kan sette flaska utenfor kjøleskapet, føre slange fra regulator inn i manifolden som sitter inni, hvis du også har nippel på reglator, og så slanger videre til ball locks. Det er nok det aller enkleste. Du får vanlige gass-slanger på BT som passer på ball lock nippler samt den manifolden.. Nå sa jeg over her at slanger er lettere å bøye, men 3/16 rør er lettere å bøye enn slangene. Men da måtte du fått det ned til 3/16" fra en slangenippel på et eller annet vis.
 
Du kan sette flaska utenfor kjøleskapet, føre slange fra regulator inn i manifolden som sitter inni, og så slanger videre til ball locks. Det er nok det aller enkleste. Du får vanlige gass-slanger på BT som passer på ball lock nippler. Nå sa jeg over her at slanger er lettere å bøye, men 3/16 rør er lettere å bøye enn slangene. Men da måtte du fått det ned til 3/16" fra en slangenippel på et eller annet vis.
Fin denne hobbyen. Hver gang du gjør en forandring, så må du gjøre enda flere forandringer.
Takk. Skal gruble litt på det.

"Eg kjem attende!"
(Det var den nynorske oversettelsen for "I'll be back")
 
Fin denne hobbyen. Hver gang du gjør en forandring, så må. Du gjøre enda flere forandringer.
Takk. Skal gruble litt på det.

"Eg kjem attende!"
(Det var den nynorske oversettelsen for "I'll be back")

Neida, du må ikke, men en ny komponent bør passe inn i det systemet du allerede har for å slippe å forandre noe mer enn å bare legge til denne komponenten :)

Du får jo også y-splitter med kraner i JG, så du kan jo fortsette på det og, men nå har du vel fått denne manifolden allerede, eller?
 
Tilbake
Topp