PLAATO Keg Kickstarter

Det har vært mange forskjellige systemer som aldri har kommet i salg som jeg har fulgt med på. Ingen har hatt suksess hittil så det er på tide at det kommer et velfungerende i salg
 
Liker ideen, men relativt kostbart når man har flere fat. Har veldig lyst til å hive meg på, men usikker på om det er verdt såpass mye penger. Jeg klarer å holde rimelig god oversikt på innholdet i fatene mine ved å 'kritte' en strek på keezeren for hver øl jeg tapper, og det koster ikke mer enn 19.50 i kritt på Claser'n :p Men igjen, man får jo aldri nok duppeditter :D
 
Det har vært mange forskjellige systemer som aldri har kommet i salg som jeg har fulgt med på. Ingen har hatt suksess hittil så det er på tide at det kommer et velfungerende i salg
Liker at dette er vedlikeholdsfritt, ikke noe ekstra som må kobles inn i tappelinjene. Har også problemer å motstå duppeditter med egen app :)
 
Hehe, jeg går aldri helt tomt, har 6 fat på tapp samtidig. Med ett fat er det enkelt å løfte av og til, men det blir litt ensformig :)
Seks ja.. Slår meg med det doble du da. Men må likevel hente nytt da, hvis det er tomt for lyst, eller ipa, eller stout. Det ene er ikke helt likt det andre akkurat.. :)
 
Liker ideen, men relativt kostbart når man har flere fat. Har veldig lyst til å hive meg på, men usikker på om det er verdt såpass mye penger. Jeg klarer å holde rimelig god oversikt på innholdet i fatene mine ved å 'kritte' en strek på keezeren for hver øl jeg tapper, og det koster ikke mer enn 19.50 i kritt på Claser'n :p Men igjen, man får jo aldri nok duppeditter :D
Enig med deg at det er i overkant dyrt, kommer mva og gebyr oppå også siden alt sendes fra Kina. Men jeg har foreløpig backet en åtter, en for hvert fat, en for co2 flasken og en for lukket overføring til corneliusfat.
 
Seks ja.. Slår meg med det doble du da. Men må likevel hente nytt da, hvis det er tomt for lyst, eller ipa, eller stout. Det ene er ikke helt likt det andre akkurat.. :)
Joda sant det, jeg er ganske ny i dette gamet så jeg prøver hele tiden nye brygg litt tilfeldig foreløpig, med litt standardisering på øltyper og noen ekstra fat som også koster litt så ser jeg at dette kan være overflødig. Men kjekt med nye duppeditter som har egen app :)
 
Liker at dette er vedlikeholdsfritt, ikke noe ekstra som må kobles inn i tappelinjene. Har også problemer å motstå duppeditter med egen app :)
Jeg ser to potensielle problemer med dette systemet. Det kan funke i teorien, men teori og praksis er som kjent totalt forskjellige.

1. Min keezer har ikke rett bunn lenger etter vekt av 6 fat. Hva skjer med de laste sensorene i dette produktet? Vil de fungere allikevel og vise korrekt vekt?
2. I bunn av keezer er det alltid kondens og øl rester. Hva skjer med lastesensorene? Vil de fortsatt fungere?
3. Apper fungerer sjelden sømløst. Det er ikke alltid at de vil fungere med alle de forskjellige os versjonene.
4. Hvordan får dette systemet konstant strøm? Hva når man har 6 fat? Drar man 220 volt skjøtekontakt med mange uttak ned inni keezeren?

Noen som har fornuftige teorier om dette?
 
Jeg ser to potensielle problemer med dette systemet. Det kan funke i teorien, men teori og praksis er som kjent totalt forskjellige.

1. Min keezer har ikke rett bunn lenger etter vekt av 6 fat. Hva skjer med de laste sensorene i dette produktet? Vil de fungere allikevel og vise korrekt vekt?
2. I bunn av keezer er det alltid kondens og øl rester. Hva skjer med lastesensorene? Vil de fortsatt fungere?
3. Apper fungerer sjelden sømløst. Det er ikke alltid at de vil fungere med alle de forskjellige os versjonene.
4. Hvordan får dette systemet konstant strøm? Hva når man har 6 fat? Drar man 220 volt skjøtekontakt med mange uttak ned inni keezeren?

Noen som har fornuftige teorier om dette?

5. Veieceller som står med vekt på over lengre tid pleier å drifte.
 
Jeg ser to potensielle problemer med dette systemet. Det kan funke i teorien, men teori og praksis er som kjent totalt forskjellige.

1. Min keezer har ikke rett bunn lenger etter vekt av 6 fat. Hva skjer med de laste sensorene i dette produktet? Vil de fungere allikevel og vise korrekt vekt?
2. I bunn av keezer er det alltid kondens og øl rester. Hva skjer med lastesensorene? Vil de fortsatt fungere?
3. Apper fungerer sjelden sømløst. Det er ikke alltid at de vil fungere med alle de forskjellige os versjonene.
4. Hvordan får dette systemet konstant strøm? Hva når man har 6 fat? Drar man 220 volt skjøtekontakt med mange uttak ned inni keezeren?

Noen som har fornuftige teorier om dette?
Dette var fornuftige spørsmål, litt av grunnen til jeg startet denne tråden :)
Du burde stille disse spørsmålene direkte til de på kickstarter.
Ang. strømforsyning så skal de forsynes fra USB, så en USB-fordeler med god powersupply vil nok funke fint.
Jeg har ikke problemer med søl og kondens, cola-snurreskapet jeg har tåler vekten av seks fat fint, men ser at det kan være et problem, bruker fryseboks du?
I forhold til app, kanskje noen kan dele erfaring med appen fra plaato bobleteller gjærlås?, skal være samme app som er/blir utvidet.
 
5. Veieceller som står med vekt på over lengre tid pleier å drifte.
Drifting er et kjent fenomen, det har de snakket om og mener de har kontroll på. Mener de sa noe om at drifting kan korrigeres med software da det er lett å skille fra tapping. Still spørsmål til de i kickstarter prosjektet så får alle backerne se problemstilling, og plaato må komme med fornuftige svar :)
 
Bare ordet Plaato får meg til å bli skeptisk...
Men når det er sagt så er det enklere å måle vekten på et fat med en... vekt, enn å måle sukkermengde i vørter ut fra hvor mange bobler som går gjennom en gjærlås, så dette bør de kanskje klare?
 
Bare ordet Plaato får meg til å bli skeptisk...
Men når det er sagt så er det enklere å måle vekten på et fat med en... vekt, enn å måle sukkermengde i vørter ut fra hvor mange bobler som går gjennom en gjærlås, så dette bør de kanskje klare?
Helt enig med deg :)
 
Denne likte jeg meget godt. Det må jeg si. Man får vel telle sparepengene sine å se... Har har dog en god del fat i sving samtidig så dette kan bli temmelig dyrt.
 
Nei, men hvor ofte tror du at du vil hente telefonen og starte appen for å se at innholdet går nedover når du tapper en øl tror du..?

Hvis du vet vekten på et tomt fat vil en annen vekt også kunne si deg når det nærmer seg tomt, men den må stå på hele tiden noe som kan være problematisk. Det kan også vise seg å være problematisk på Plaato sin, men de sier jo at de har kontroll på drifting, så...
 
Tilbake
Topp