• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt/Kjøpt Brewtools B80 med endel utstyr selges

Skal scalere ned fra en koke-kapasitet på 80 liter til noe litt mindre!

Har pr. i dag en Brewtools B80 og brygger ikke så store volum som bryggeren klarer.


Det som følger er:
  1. B80 Pro
  2. 3 x 3-veis ventiler
  3. Motstrømkjøler
  4. Fint & grovt filter
  5. Termokappe (ubrukt!)
  6. Retur-temp-sensor
  7. Rørespade
  8. Vørter-lufter
  9. Nyeste vørter/skyllerør (+ den gamle modellen!)
  10. Endel ekstra pakninger til triclamp osv.

Åpen for hyggelige henvendelser!

Fortrinnsivis henting ved salg, avtalt levering/møte ved bytting (går an å sende...men har ikke embalasjen lenger)!

Alle bud formidles her i forumet! Hvis liten/ingen respons innen 1 uke, legges sikkert bryggeren ut for salg på Finn.no eller i nær fremtid!
 
Sist redigert:
Har pr. i dag en Brewtools B80 og brygger ikke så store volum som bryggeren klarer.
Hvis man jevnt over brygger maks av hva utstyret klarer, har man kanskje pr definisjon for lite bryggeri. Jeg digger 45-50 liters batcher på min Brewtools 80, da får jeg tatt ut 2 stk 19 liters fat fra gjæringstanken. Samtidig er det da null problem å lage 10% øl på den batchstørrelsen uten dobbeltmesk eller sukker/spraymalt. Med 6 kW på det volumet så er det lite ventetid på varming. Lykke til med salget. :)
 
Brygger selv på en Brewzillla 65 per i dag, men har vurdert å oppgradere til B80. Ser du spesifikt er interessert i Speidel 50+, men om du mot formodning skulle være interessert denne maskinen, må du bare rope ut.

Om ikke, hva hadde du sett for deg prismessig ved kun salg?
 
Brygger selv på en Brewzillla 65 per i dag, men har vurdert å oppgradere til B80. Ser du spesifikt er interessert i Speidel 50+, men om du mot formodning skulle være interessert denne maskinen, må du bare rope ut.

Om ikke, hva hadde du sett for deg prismessig ved kun salg?

Tenker om ett tilbud på over 25-høvdinger tikker inn, blir det vurdert.
 
Hvis man jevnt over brygger maks av hva utstyret klarer, har man kanskje pr definisjon for lite bryggeri. Jeg digger 45-50 liters batcher på min Brewtools 80, da får jeg tatt ut 2 stk 19 liters fat fra gjæringstanken. Samtidig er det da null problem å lage 10% øl på den batchstørrelsen uten dobbeltmesk eller sukker/spraymalt. Med 6 kW på det volumet så er det lite ventetid på varming. Lykke til med salget. :)

Enig med deg der Steinar! Er rundt det volumet jeg ligger på i dag. Lager jeg noe over 10% blir det kun 1 fat i slengen, det lagres lenger da og føler det kommer til å bli vanskelig å drikke masse sterk øl på høyden av modningen. Dessuten går det mest i doble batcher på det som renner lett ned ;) Dessuten er savnet til Speidel liggende i bakhodet konstant :p
 
Uten at jeg har vurderte det seriøst ennå, men hadde du vært interessert i bytte B40 vs B80 + et lite mellomlegg?
bor i Sandnes.
 
Tilbake
Topp