Tappekran på 5l bøtte?

Nei vi har jo levd to år med å stole på svar med en strek så.
Flira av fuglekasse avsporinga!
Har et par små bøtter sjøl til mjød og små test batcher. Jeg har målt diameter på mutteren, så legger jeg til tykkelse i bunn og slingringsmonn så borrer jeg hull. Krana skrus fra utsiden og mutteren holdes fast på innsida så lavt den går. Med å bikke bøtta så får man med det meste om der er minimalt bunnfall (som på mjød).
Er du tilstrekkelig opptatt av å få med alt, kan du sage av en del av den gjenga delen. Det trenger jo ikke å være igjen mer enn akkurat så stussen er flush med mutteren.
 
Ikke noe svar med to streker under det. Men jeg tok mine så lavt som mulig, mutteren på innsiden bygger litt mer enn selve krana på utsiden, du må kunne vri på mutteren.

I så små kar så får du ikke store bunnfallet. Dessuten stikker den gjengede delen litt inn i bøtta, så det er litt buffer der siden du kan helle så slam samles seg under utstikkeren på innsiden, og ikke blir med ut gjennom den hvis den hadde vært flush med innside vegg, på en måte.
Fryktelig off topic, men fra tid til annen jeg spørre om det er noen sjanse for å se deg som aktiv brygger igjen. Det er liksom noe som er borte:(.
 
Fryktelig off topic, men fra tid til annen jeg spørre om det er noen sjanse for å se deg som aktiv brygger igjen. Det er liksom noe som er borte:(.
Det kribler i fingrene må sies. men har ingen foreløpige planer annet enn at neste gang så blir det med noe ferdig-maskineri sannsynligvis. Må se an hvordan det blir med jobb/inntekt etc. Driver jo også med med hobbydyrking (nå må man jo drive med) så det går med litt ressurser der.
 
Det kribler i fingrene må sies. men har ingen foreløpige planer annet enn at neste gang så blir det med noe ferdig-maskineri sannsynligvis. Må se an hvordan det blir med jobb/inntekt etc. Driver jo også med med hobbydyrking (nå må man jo drive med) så det går med litt ressurser der.
har fått en liten følelse av at det kribler litt i finga på deg, ja;).
 
Tilbake
Topp