Takk til dommerne – nyttig tilbakemelding fra NM-26

Kjell

Norbrygg-medlem
Takk til dommerne for grundig og ærlig tilbakemelding i NM!
Ser ut som eg brygga ein ganske god øl… berre i feil stil
“Belgisk blond forkledd som tsjekkisk pils” var ikkje heilt planen, men lærerikt var det!
Spesielt kjekt at skummet fekk godkjent – multekremen lever vidare
Veldig motiverande med konkrete tilbakemeldingar å jobbe vidare med. Batch 3 blir justert – og denne gongen held me gjæren i kortare band
Stor respekt for arbeidet som blir lagt ned!

I lys lager var det vel mellom 70 og 80 øl. Skal 25% gå videre sitter vi igjen med en finale med 17-20 øl som skal dømmes sammen.
Det er ikke mulig å gjøre rettferdig vil jeg tro?
Kanskje burde instruksen vært endret til "Ideelt bør en finale inneholde 8-10 øl" .

I lys lager var det vel mellom 70 og 80 øl. Skal 25% gå videre sitter vi igjen med en finale med 17-20 øl som skal dømmes sammen.
Det er ikke mulig å gjøre rettferdig vil jeg tro?
Dette var noe jeg og fant ut i løpet av infoen som kom ut. Når jeg meldte på i tysk pils, trodde jeg at det var hva jeg konkurrerte i, og ikke sekkeposten lys lager. Min misforståelse der.

Talkk fra meg også. Det undrer meg dog at det fremdeles finnes fligter der kun ett øl sendes videre, jf. Dommerinsruksen: «Ideelt sett bør rundt 25 % av ølene i en flight sendes videre.»

Interessant diskusjon dette

For min del er det egentlig mest læring i tilbakemeldinga som betyr noe – men ser poenget med at store klasser som lys lager blir krevende å håndtere rettferdig.

Uansett veldig nyttig å få konkrete tilbakemeldinger å jobbe videre med!

Tilbake
Topp