Tor.
Sentralstyre
Spør en alkymist!Hadde det vært mulig å fått oppskriften til Gull?
Spør en alkymist!Hadde det vært mulig å fått oppskriften til Gull?
Da hadde jeg nok spurt om oppskriften på gull, og ikke GullSpør en alkymist!
Kjappe oppfølgingsspørsmål:Beklager, Eg brukt Tykjen oppskriften som en base (for å spare tid).
Har fjernet det. Men jo. Alle er varienter av Porter/Stout basert av oppskrifter fra 1880-1920.
Men Tykjen er ikkje tørrhumlet.
Hei!Siden jeg nå holder på med å mase på deg: Hvordan ser vannprofilen til Knekten ut? Jeg har tenkt meg at 100 ppm sulfat og 50 ppm klorid kan passe - ut fra hvordan jeg opplever ølet. Men jeg er temmelig usikker.
Dere kaller det en "engelsk ale"/"eit sterkøl i engelsk stil", og har vel deres på det tørre med det - men for en lettere ølnevrotisk nerd er det litt for rundt. Jeg tenker på det som en slags krysning mellom en engelsk IPA og en drøyt sterk engelsk golden ale. Er jeg inne på noe? Om dere har et øl å vise til som forbilde/inspirasjon/ sammenligningsgrunnlag, hadde det vært artig å vite.
| Ca+2 | Mg+2 | SO4-2 | Na+ | Cl- | HCO3- | Alkalinity | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 4. Source Minerals: | 51 | ||||||
| 4a. Diluted Levels: | 20 | 1 | 1 | 3 | 4 | 62 | 51 |
| 5. Target Minerals: | 0 | ||||||
| 6. Adjustments From Salts: | 63 | 0 | 53 | 0 | 73 | 0 | 0 |
| 7. Adjusted Water: | 83 | 1 | 54 | 3 | 77 | 62 | 51 |
| 8. Difference: | +83 | +1 | +54 | +3 | +77 | +62 | 51 |
- Er det åpen gjæring dere benytter på Bresjnev/Nansen før overføring til lukket tank? JaKjappe oppfølgingsspørsmål:
- Er det åpen gjæring dere benytter på Bresjnev/Nansen før overføring til lukket tank?
- Bruker dere noe trykk på lukket tank i den siste delen av gjæringen før flaskingen?
- Er det vanlig sukkerlake som brukes under flasking?
Takk!