Har ikke hatt tid til å høre podcasten - men fra din oppsummering så fikk jeg en følelse av at kommersielle bryggerier vil redusere tiden med øl på gjæringstank - for å bli mer effektive. Ikke fordi det skaper et smaksproblem. Tenker jeg feil der? For hjemmebryggere har jo skjeldent et...
Kan bare svare for meg selv, ølstil først - så "hva bør brukes opp av det jeg har", så lete etter inspirasjon hos bryggerier/untappd/nettsider som norbrygg og utenlandske forum.
Wyeast - https://wyeastlab.com/product/brettanomyces-claussenii/
Kan ev. høre med litebrygg eller holmbrew om de kan ta inn ved neste bestilling hvis du ikke finner noe annet sted
Ja det spørs vel litt hva en vil få ut av det. Slik jeg opplevde det var det par øl som smakte i samme bane (mer sødme enn jeg hadde forventet og lav bitterhet). Så var det noen som skilte seg veldig ut, uten at råvarene var veldig annerledes. Et par hadde veldig annerledes munnfølelse, mer...
Må innrømme at ølet her og ble.. annerledes enn jeg forventet. Brukte AY4 og viking pale ale malt.
På vei, spent om andre er i samme smaksgate som meg.
Takker for tilbudet, men jeg la inn en ordre hos Holm :) (og tydeligvis klarer jeg ikke å lese heller, for ja det er caramunich 3 som skal være i oppskriften)
Jeg har bomma litt med innkjøpet og mangler caramunich 2 for å lage Sierra Nevada Pale ale. Noen i Oslo som kunne solgt meg? Jeg kan hente :)
(Strømmen er utsolgt, typisk)
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.