Nylig innhold av TorbjornJ

  1. TorbjornJ

    Hva har du 3D printet i dag

    Tang band? Har litt for mange fulltoner liggende jeg burde brukt til noe..
  2. TorbjornJ

    Hop Creep

    Har ikke hatt tid til å høre podcasten - men fra din oppsummering så fikk jeg en følelse av at kommersielle bryggerier vil redusere tiden med øl på gjæringstank - for å bli mer effektive. Ikke fordi det skaper et smaksproblem. Tenker jeg feil der? For hjemmebryggere har jo skjeldent et...
  3. TorbjornJ

    Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

    Fikk ikke sett innlegget, så jeg trodde du mente "alle borrebrygg ølsett -25%". Men da forstår jeg! :) Rusta, co2: 40,- noen lavere nå?
  4. TorbjornJ

    Tråden for dumme spørsmål.

    Kan bare svare for meg selv, ølstil først - så "hva bør brukes opp av det jeg har", så lete etter inspirasjon hos bryggerier/untappd/nettsider som norbrygg og utenlandske forum.
  5. TorbjornJ

    Fermentis Saflager SH-45

    What? 200g humle i 23L "pils" ?! Dette er noe jeg brått kan like :) Make Pils Great Again
  6. TorbjornJ

    Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

    Var det søndagstilbud? (Bruker ikke fb)
  7. TorbjornJ

    Brettanomyces Claussenii

    Wyeast - https://wyeastlab.com/product/brettanomyces-claussenii/ Kan ev. høre med litebrygg eller holmbrew om de kan ta inn ved neste bestilling hvis du ikke finner noe annet sted
  8. TorbjornJ

    Smakekveld i Drammensveien 43 tirsdag 26. mai.

    Ja det spørs vel litt hva en vil få ut av det. Slik jeg opplevde det var det par øl som smakte i samme bane (mer sødme enn jeg hadde forventet og lav bitterhet). Så var det noen som skilte seg veldig ut, uten at råvarene var veldig annerledes. Et par hadde veldig annerledes munnfølelse, mer...
  9. TorbjornJ

    Smakekveld i Drammensveien 43 tirsdag 26. mai.

    Må innrømme at ølet her og ble.. annerledes enn jeg forventet. Brukte AY4 og viking pale ale malt. På vei, spent om andre er i samme smaksgate som meg.
  10. TorbjornJ

    Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

    https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/464725681 - Kunne sikkert ha kjøpt et par men 16 stk blir litt vel mye :D
  11. TorbjornJ

    Tråden for dumme spørsmål.

    Aldri prøvd meg på nattmesk, men sånn praktisk spurt: skyller du som normalt (for meg) eller kjører du no sparge/mesking med fult vannvolum?
  12. TorbjornJ

    Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

    kan påvirke stabiliteten på kjelen, kan være greit å ha med i vurderingen
  13. TorbjornJ

    Solgt/Kjøpt Caramunich 2 - 350g

    Takker for tilbudet, men jeg la inn en ordre hos Holm :) (og tydeligvis klarer jeg ikke å lese heller, for ja det er caramunich 3 som skal være i oppskriften)
  14. TorbjornJ

    Solgt/Kjøpt Caramunich 2 - 350g

    Hmm.. jajo, kan være en (nød)løsning det der. Skal gruble på det til i morgen.
  15. TorbjornJ

    Solgt/Kjøpt Caramunich 2 - 350g

    Jeg har bomma litt med innkjøpet og mangler caramunich 2 for å lage Sierra Nevada Pale ale. Noen i Oslo som kunne solgt meg? Jeg kan hente :) (Strømmen er utsolgt, typisk)
Tilbake
Topp