Gristen overlater jeg til andre.hva tror dere om denne røde ipaen? link
Trur det der har noe for seg. Amarillo på den varme sida mener jeg å ha erfaring for at er litt bortkasta. Bruker Idaho der jeg også.Gristen overlater jeg til andre.
Jeg synes dette ser meget bra ut.
Om noe hadde jeg droppet Idaho 7 som tørrhumle og heller tatt dette i whirlpool, og flyttet Amarillo fra whirlpool til tørrhumle.
Amarillo har mye flyktige oljer, mens i7 skal fungerer bedre i kok. Vil neppe utgjør en kjempeforskjell, men nok til at jeg antakelig hadde gjort det slik selv.
![]()
Ikke at jeg trur det der blir så gæli, men jeg synes du gjør gristen unødig komplisert. Denne - inspirert av ei oppskrift fra Palmer - har jeg brygga to-tre ganger, og jeg er veldig fornøyd med den:hva tror dere om denne røde ipaen? link
Var fornøyd med denne. Bruk din engelske favorittgjær.Litt lysten på en brown ale (eller bokkøl kanskje). Noen som har en oppskrift de har vært fornøyd med? Gjerne i det lavere spekteret på alkohol, rundt 5-6% kanskje.
Brown ale har jeg aldri fått til. Men jeg likte Newcastle Brown Ale, og denne er kanskje verdt et forsøk: https://byo.com/recipes/newcastle-brown-ale-clone/ Jeg synes den ser interessant ut.Litt lysten på en brown ale (eller bokkøl kanskje). Noen som har en oppskrift de har vært fornøyd med? Gjerne i det lavere spekteret på alkohol, rundt 5-6% kanskje.
Her er min justerte Bock, du kan skalere ned om 7% blir for kraftig. Jeg skal brygge denne igjen når den jeg har nærmer seg tom, men det blir sikkert ikke før til våren igjen. Den jeg har blei brygga med malt som var flere år utgått på dato, så jeg ser fram til å få kjøpt nye sekker og laga denne igjen med fersk malt.Noen som har en oppskrift de har vært fornøyd med? Gjerne i det lavere spekteret på alkohol, rundt 5-6% kanskje.
Newcastle brown ale er det lenge siden jeg har testet, mener det er fordi jeg ikke får så mye brown ale ut av den i grunn. Men får kanskje teste igjen, som sagt mange år siden.Brown ale har jeg aldri fått til. Men jeg likte Newcastle Brown Ale, og denne er kanskje verdt et forsøk: https://byo.com/recipes/newcastle-brown-ale-clone/ Jeg synes den ser interessant ut.
Var fornøyd med denne. Bruk din engelske favorittgjær.
Faktisk blir min neste batch en variant av denne med S-33.
![]()
7% er absolutt ikke for kraftig, bare enklere å drikke flere glass i en ukedag med 4%Her er min justerte Bock, du kan skalere ned om 7% blir for kraftig. Jeg skal brygge denne igjen når den jeg har nærmer seg tom, men det blir sikkert ikke før til våren igjen. Den jeg har blei brygga med malt som var flere år utgått på dato, så jeg ser fram til å få kjøpt nye sekker og laga denne igjen med fersk malt.
![]()
Bare å komme til HaugesundJeg leste der en invitasjon til å komme og smake når den var ferdiggjæret jegMen takk for oppskriften, skal se på denne
![]()