NM 2024 - den store diskusjonstråden

Det kom noe i veien for meg, slik at jeg ikke kan levere i morgen som planlagt.

Men, fortvil ikke (ev. ikke gled dere for tidlig…), mine bidrag står nå allerede trygt plassert (i plastposer) på lageret i Drammensveien 43!
De skal veien om meg, også, da.

Er du helt sikker på at det ikke er noe som kan gi grunnlag for diskvalifikasjon ;)?
 
Når kan man forvente bekreftelse på mottatt øl levert i dag?
Var litt tidlig ute og måtte sette leveringen utenfor døren.
Det ble observert to skumle gråhårede damemennesker sittende i bil ved leveringspunkteto_O
 
Når kan man forvente bekreftelse på mottatt øl levert i dag?
Var litt tidlig ute og måtte sette leveringen utenfor døren.
Det ble observert to skumle gråhårede damemennesker sittende i bil ved leveringspunkteto_O
I løpet av en drøy ukes tid, når de etter hvert blir registrert mottatt på Lunner.
 
Når kan man forvente bekreftelse på mottatt øl levert i dag?
Var litt tidlig ute og måtte sette leveringen utenfor døren.
Det ble observert to skumle gråhårede damemennesker sittende i bil ved leveringspunkteto_O
Som Jørgen sier.
De gråhårete skulle på samling nede samtidig som det var usmakekurs oppe, og mottak av øl på lageret ute.
Arne tar med øl til Finn på onsdag, så det skjer ikke før de havner der :)
 
Her renner det inn, og sjøl om det har kommet noe som er rent ut, også, så hauger det seg opp. Per nå er det 312 bidrag som er registrert motatt og plassert i (forhåpentligvis riktige:)) kasser for videresending til dømmestedene. Flere er fremdeles på vei hit, og jeg venter dessuten på det som er samla inn i Stavanger og Oslo. Det skal bli spennende å se om vi bikker 500 bidrag.

Angående de som er rent ut, så er det 6 stk. Det kunne vært flere. Det er litt for mange som ikke har tatt instruksene på alvor. I det minste bør folk klare å bruke bleier og plastpose.
 
Alt som er kommet til Bunnpris, er henta og registrert. 87 innsendere har levert 341 bidrag; i snitt 3,9 per innsender.

Man gjør seg mange tanker når man står der og pakker ut og sorterer. Jeg begyner jo å dra på åra, så når noen pakker inn ølet i inkontinensbleier, slår det meg at det kanskje kunne vært en ide å ta vare på dem. Du veit jo aldri hvor lenge du klarer deg uten. Men samtidig har jeg en barnslig glede av å tråkke på disse store plastboblene som smeller skikkelig når du knuser dem. Så samtidig som jeg stirrer litt bekymra inn i alderdommen, går jeg i barndommen:).
 
Alt som er kommet til Bunnpris, er henta og registrert. 87 innsendere har levert 341 bidrag; i snitt 3,9 per innsender.

Man gjør seg mange tanker når man står der og pakker ut og sorterer. Jeg begyner jo å dra på åra, så når noen pakker inn ølet i inkontinensbleier, slår det meg at det kanskje kunne vært en ide å ta vare på dem. Du veit jo aldri hvor lenge du klarer deg uten. Men samtidig har jeg en barnslig glede av å tråkke på disse store plastboblene som smeller skikkelig når du knuser dem. Så samtidig som jeg stirrer litt bekymra inn i alderdommen, går jeg i barndommen:).
Artige betraktninger! Tusen takk for jobben du gjør og beklager for mangelfull pakking. Lesson learned :p Lykke til alle som har sendt inn. No venter eg i spenning på bedømming og dommerskjemaer etter hvert :beermug:
 
Artige betraktninger! Tusen takk for jobben du gjør og beklager for mangelfull pakking. Lesson learned :p Lykke til alle som har sendt inn. No venter eg i spenning på bedømming og dommerskjemaer etter hvert :beermug:
hehe - jeg er ikke langsint. Og angrende syndere får jo tilgivelse:).

Dyden får imidlertid sin belønning. I dag pakka jeg ut ei sending som Posten hadde behandla rimelig brutalt. Så inni der lå det ei knust flaske. Men sida den var pakka godt inn i plastpose og bleie, blei det ingen katastrofe.
 
Får vi no oversikt over fordelingen mellom de forskjellige klassene etterhvert?
Det er altid artig å se
Trur det er lagt inn verktøy for å lage alskens artige statistikker i år.

Har inntrykk av at det er noen endringer i fordelinga i forhold til i fjor. Det er i så fall interessant.
 
Sist redigert:
Hei alle NM deltakere.
Jeg har nå sittet de siste to dagene med statistikk... design... utregning.. og analyse. Noe av dette kommer i dette vedlegget.
Resten blir sendt på e-post til deltakerne :)
Jeg kan avsløre at vi er all time high på både antallet øl, og antallet bryggere under NM 2024
M

ps. Kolonnen til høyre er klasse13 som er regnet inn i hjemmehørende hoved-klasse

ps2. Dersom du som deltaker ikke får e-post, sjekk spam-filteret :)
 

Vedlegg

  • Statistikk NM24.pdf
    1.006,5 KB · Sett: 54
Sist redigert:
Tilbake
Topp