Oppskrifter Kinn Bryggeri

Beklager, Eg brukt Tykjen oppskriften som en base (for å spare tid).
Har fjernet det. Men jo. Alle er varienter av Porter/Stout basert av oppskrifter fra 1880-1920.
Men Tykjen er ikkje tørrhumlet.
Kjappe oppfølgingsspørsmål:
- Er det åpen gjæring dere benytter på Bresjnev/Nansen før overføring til lukket tank?
- Bruker dere noe trykk på lukket tank i den siste delen av gjæringen før flaskingen?
- Er det vanlig sukkerlake som brukes under flasking?

Takk!

Sist redigert:
Siden jeg nå holder på med å mase på deg: Hvordan ser vannprofilen til Knekten ut? Jeg har tenkt meg at 100 ppm sulfat og 50 ppm klorid kan passe - ut fra hvordan jeg opplever ølet. Men jeg er temmelig usikker.

Dere kaller det en "engelsk ale"/"eit sterkøl i engelsk stil", og har vel deres på det tørre med det - men for en lettere ølnevrotisk nerd er det litt for rundt:). Jeg tenker på det som en slags krysning mellom en engelsk IPA og en drøyt sterk engelsk golden ale. Er jeg inne på noe? Om dere har et øl å vise til som forbilde/inspirasjon/ sammenligningsgrunnlag, hadde det vært artig å vite.
Hei!
Siste linje er ka vi bruke til Knekten (circa). Knekten er basert av Påskeøl fra 2025. Eg er litt for Britisk for style guidelines :D
Hver område har sin egen ider om bitter/ale sorter.

Humle i Knekten er litt modern (first gold) men jo. Kryssing mellom Engelsk IPA og en sterk Golden Ale er en god beskrivelse.

Ca+2Mg+2SO4-2Na+Cl-HCO3-Alkalinity
4. Source Minerals:51
4a. Diluted Levels:2011346251
5. Target Minerals:0
6. Adjustments From Salts:6305307300
7. Adjusted Water:831543776251
8. Difference:+83+1+54+3+77+6251

Kjappe oppfølgingsspørsmål:
- Er det åpen gjæring dere benytter på Bresjnev/Nansen før overføring til lukket tank?
- Bruker dere noe trykk på lukket tank i den siste delen av gjæringen før flaskingen?
- Er det vanlig sukkerlake som brukes under flasking?

Takk!
- Er det åpen gjæring dere benytter på Bresjnev/Nansen før overføring til lukket tank? Ja
- Bruker dere noe trykk på lukket tank i den siste delen av gjæringen før flaskingen? Ja, vi spunde når vi overføre til CCT (trenge topptrykk for å unngå vacuum)
- Er det vanlig sukkerlake som brukes under flasking? Ja

Tilbake
Topp