Søkeresultater

  1. -Tormod-

    Gjengetyper

    Takker. Var det jeg hadde resumert meg frem til òg. Men greit å få det bekreftet:)
  2. -Tormod-

    Gjengetyper

    Når vi først er inne på gjenger.. Skulle hatt 4stk maskinskruer til mm2'en min. Har forsåvidt sporet opp at dette er 1/4-20 (dvs noe amerikanske greier). Er det ved det '20-tallet' gitt at dette er unc- eller unf?
  3. -Tormod-

    Tråden for dumme spørsmål.

    Dr. Oetker. Tipper tilnærmet romtemp. Den lille skvetten jeg varmer i mikroen, blir blandet med romtemperert vann. Edit: ølen holdt snaut to grader
  4. -Tormod-

    Tråden for dumme spørsmål.

    Jeg blandet sist gang 2ts gelatinpulver og 2ss kokt og avkjølt vann, gav det noen runder i mikroen til det var oppløst og blandet det med mer kokt og avkjølt vann så jeg fikk fylt 60ml sprøyta. Dette var til 44l. Ølen er vel 3-4 dager etter tilsetting tror jeg.
  5. -Tormod-

    Regulator som krangler

    Bare for å avklare hvis andre skulle komme borti lignende. Det viste seg å være pakningen, som sikkert etter nok til- og frakoblinger hadde fått nok.
  6. -Tormod-

    Tråden for dumme spørsmål.

    Er disse gjenbrukbare?https://www.olbrygging.no/ferrari-group/102892/100-stk-champagnekork-i-plast
  7. -Tormod-

    Tråden for dumme spørsmål.

    Åsså mariokart på Nintendo 64 a gitt. Gode minner:)
  8. -Tormod-

    To nye etiketter... :)

    @Finn Berger
  9. -Tormod-

    Purge nytt fat med gass fra tomme fat?

    Heisann. jeg scrollet bare igjennom, men artig om noen kunne sagt noe om hva doug293cz egentlig fablet om :rolleyes:
  10. -Tormod-

    Tråden for dumme spørsmål.

    Har bare ett brygg på Fermzillan så langt men skriver under på att svart er thight ja. Har hvit vaselin liggende (tube fra apoteket) som var tenk pakninger. Kanskje jeg skal finne frem den.
  11. -Tormod-

    Om øl i mediene

    Mulig det var noe jeg ikke fikk med meg i testen. Men hvorfor i all verden må man betale 900,- for et abonnement på en pro-tjeneste for å lage oppskrifter? Kan man ikke bare skalere etter størrelsen på vidunderet?
  12. -Tormod-

    Regulator som krangler

    Ok, da skal jeg sjekke nåla. Takker for hjelpa :)
  13. -Tormod-

    Hjemmebryggeroppskrifter fra Nøgne Ø

    Det er i disse stunder man skulle bodd i nærheten av en bryggebutikk..
  14. -Tormod-

    Tråden for dumme spørsmål.

    Artig. Tenkte faktisk på det selv. Og også artig at du ser på deg selv som hedmarking. Hilsen hedmarking
  15. -Tormod-

    Fermzilla. Bruk, tips og triks

    Hehe, herjing var vel kanskje litt voldsomt:) men når jeg først rengjør i badekaret så er det lettvint å bare spyle av etter litt ballock-kobling søl osv..
  16. -Tormod-

    Fermzilla. Bruk, tips og triks

    Strålende fornøyd etter fatning av første batch, men begynte å tenke under rengjøring.. hvordan godt sitter det litersmålet man teiper på når man spyler og herjer?
  17. -Tormod-

    Regulator som krangler

    Rart om det skulle være adapteret. Det har liksom vært set and forget i mange år. Og det er fullt trykk opp i regulatoren helt til jeg vrir litt raskt på reguleringsskruen. Har odl på en annen sodastream også (av samme type flaske) og den er ikke i nærheten av å oppføre seg slik, så jeg...
  18. -Tormod-

    "Ser oppskriften min grei ut?" -Spør her.

    Kunne du delt oppskriften på den brooklyn lageren?
  19. -Tormod-

    Regulator som krangler

    Det er sodastreamadapter ja og dette er regulatoren: https://petit-agentur.no/products/co2-regulator-med-1-utgang-odl3
  20. -Tormod-

    Deilige bilder!!!

    Om ikke deilig, så ihvertfall lettvint :) Når man har en far som gikk bananas på netthandelen.no for x antall år siden og kjøpte ting han ikke trengte. Elektrisk vinsj til dobbeltbatcher så man slipper å holde meskeposen i brysthøyde mens den renner av seg. Nå kan man i ro og mak la gristen...
Tilbake
Topp