Hjelper å sette på trykk og "jokke" litt med håndtaket på lokket. Da blir det som regel tett.
Jeg tester fat slik før jeg kobler de på gjæringskaret for å flushe de med CO2 fra gjæringen.
Slipper av trykket først ja :cool:
Fatet og flasker en bitter med safale s-04 i dag.
Syntes det luktet litt Cherry. Fusel kanskje?
Temp i rommet var 20grader , men da jeg teipet på en temperaturføler på gjæringskaret så jeg at temperaturen kom oppi 23 grader .
Frykter fuselbombe, men tiden vil vise om det blir øl til sluket eller...
Jeg har brukt den i en del år. Synes den er praktisk siden den er så lett tilgjengelig (mobil).Jeg går opp og ned kjellertrappen flere ganger under bryggedagen og da er det kjekt å ha beersmith på mobilen.
Pluss at du kan ta den med når du er ute og reiser. Det eneste jeg savner er...
Ja det er den 90 graderen jeg nevnte.
Prøvde den for første gang i dag. Det lå igjen 2 liter trub etter tapping av klar vørter. Står til i morgen før dekantering. Vørter brukes til starter eller brødbaking.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.