Søkeresultater

  1. T

    Solgt/Kjøpt Berliner Weisse, Mangroves Jack ølsett. Til salgs i Sandnes: kr 150

    Ølsett selges- Hadde planer om å teste dette i pappaperm, men det ble for travelt. Selges da jeg brygger med korn til vanlig. Utløpsdato er i feb 2023. Ser ut til at en trenger dextrose til settet, følger ikke med. https://mangrovejacks.com/pages/instructions-norwegian Med aroma av...
  2. T

    Solgt/Kjøpt Lindr 50 til salgs (Sandnes)

    Hei, Jeg har en Lindr 50 som jeg nå vil selge. Vil tro den er tilsvarende Lindr 40, i vertfall både ser den lik ut. Har ikke innebygget kompressor og en trenger co2 for å transportere ølet fra fat. Bilder kommer. Tenker kr 5000, men kom gjerne me bud. Må hentes i Sandnes, tror den blir for tung...
  3. T

    Egen Keezer Co2 lekkasje

    Tusen takk for hjelp, jeg fant lekkasjen ved å "legge det i litt vann". Bilde nedenfor viser hvor problemet var. Denne var ikke godt nok skrudd sammen. Jeg tightet og nå er det helt tett over hele linja. Takk for god hjelp. .
  4. T

    Egen Keezer Co2 lekkasje

    Hei, At jeg ikke har tenkt på å legge alt ned i en bøtte vann for å sjekke. Det skal jeg gjøre. Jeg har prøvd å koble fra fatene som absorerer, men nå skal jeg prøve å legge det i vann.
  5. T

    Egen Keezer Co2 lekkasje

    Hei, Jeg har laget meg en Keezer, men har noe Co2 lekkasje. Er det noen som har erfaring på hvordan jeg kan finne ut hvor lekkasjen sitter? Jeg har prøvd med Star San, men fant da ikke lekk. Lekkasjen er slik at om jeg skrur av CO2 så faller trykket, tar nok en halvtime før trykket er ned mot 0...
  6. T

    Solgt/Kjøpt Speidel Brewmaster 20 L gammel modell med kjølespiral

    Hei, Hva kan jeg forvente å få for en Speidel Brewmaster, 20 L gammel modell, med kjølespiral? Jeg skal oppgradere til noe større. Er veldig fornøyd med maskinen og brygget mye godt øl på denne. Noen som er interessert? jeg holder til i Sandnes. 7000 er det realistisk pris?
  7. T

    Lalleman Voss Kveik Neipa

    Gjærer under trykk med Fermzilla slik at dersom jeg skrur ned temperaturen vil bare trykket fallet uten at oksygen vil trekke inn i ølet. Stemmer ikke det?
  8. T

    Lalleman Voss Kveik Neipa

    Hei, Jeg satt en Neipa med Lalleman Voss Kveik gjær i går, temperatur 31 grader I morgen drar jeg på 5 dagers ferie. Bør jeg la det stå på 31 grader eller skal jeg skru ned til 20 grader når jeg skal være borte så lenge? Tørrhumla i dag og antar den er ferdig utgjæret i løpet av morgendagen.
  9. T

    Fermzilla/Fermentausaurus - tørrhumling

    Hei, Jeg har laget endel NEIPA på min gode fermentausaurus, men når jeg tørrhumler benytter jeg meg av humlepose fordi jeg ikke har anledning til å cold crashe ølet og jeg antar om jeg ikke kan cold crashe ølet så vil jeg ikke greie å tappe det på grunn av at det vil gå tett i overføringen...
  10. T

    "Ser oppskriften min grei ut?" -Spør her.

    Hei, trenger innspill til American Pale Ale som jeg skal brygge i morgen. Har mye forskjellig korn og endel humle hjemme slik at jeg enkelt kan gjøre endringer om noen kommer med tips: 25 liter 87,9% Pils malt 8,4 % Hvetemalt 3,7% Caramalt 29 ebc Citra bitterhumle til ca 12 IBU Tørrhumling...
  11. T

    Tørrhumling og overføring til Corneliusfat

    Hei, Jeg opplever ved tørrhumling og overføring til fat at fatene tetter seg, derfor har jeg ved tørrhumling benyttet meg av humleposer, er det noen som har noen formening om dette? Får jeg så godt utbytte av humlen som jeg ønsker ved bruk av humleposer?
  12. T

    "Ser oppskriften min grei ut?" -Spør her.

    Takk for innspill. Jeg gjorde som du nevnte, økte bitterheten og lager en IPA istedet. Så jeg hadde noe WLP007 liggende i kjøleskapet også, men bruker 001 denne gang og lager IPA.
  13. T

    "Ser oppskriften min grei ut?" -Spør her.

    Hei, Kanskje i forhold til 100% typeriktighet er det feil humle og gjær, men jeg har ikke citra, mosaic og annen humle tilgjengelig. Tar til meg tipset om å halvere mengde i tærrhumling. Hva tror du om smaken ellers?
  14. T

    "Ser oppskriften min grei ut?" -Spør her.

    Hei, kan noen komme med innspill her. Neipa: 25 liter Forslag 6 kg pilsner malt ,5 kg hvetemalt WLP 001 gjær Aroma: 100 gram cascade Tørrhumling: 100 gram hull melon 100 gram Simcoe 100 gram Cascade IBU: 15 6,3% alc Noen som har kommentarer og innspill?
  15. T

    Keezer

    Jeg bestilte den Indesit tingen så får en se om jeg får 3 eller 4 fat i den. Uansett ikke noe problem, har en keezer fra før som rommer 2 fat. Noen som vet om en fin tavle til å henge på veggen hvor jeg kan skrive hva som er på hvilken kran eller har andre tips ved bygging av keezer?
  16. T

    Keezer

    Hvordan er det å fjerne hengslene på disse boksene?
  17. T

    Keezer

    Hei, Noen som vet om denne fungerer bra som Keezer. Se link: Power Indesit Andre forslag til fryseboks som rommer ca 4 fat?
  18. T

    Tilsette vann etter brygging

    Takk for gode svar. Tilsatte vann, noe redusert i forhold til det jeg skulle hatt, men da blir IBU sånn noenlunde vil jeg tro.
  19. T

    Tilsette vann etter brygging

    Takk for god hjelp!
  20. T

    Tilsette vann etter brygging

    Takk for svar! Da setter jeg vannet på kok umiddelbart. Hvordan regner jeg ut hvor mye vann jeg trenger?
Tilbake
Topp