Søkeresultater

  1. Per Berge

    Deilige bilder!!!

    Mulig ikke så deilig| men alikevel, hvem klarer å gjette hva jeg har laga her ?
  2. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Takker for svar. OG er 1088 så da følger jeg det rådet ;)
  3. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Jeg skal snart brygge en Belgisk Quadrupel å tenkte ha i sukker helt på slutten av kok. Siste par tre min, ?
  4. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Ja det er 500 gr mørk kandis og 400 gr lys ., Så det er det samme altså. :beercheers:
  5. Per Berge

    Oppskrifter Kinn Bryggeri

    Vurdere prøve meg på denna jeg også og i så tilfelle tar jeg kontakt mtp meske profil ;)
  6. Per Berge

    Oppskrifter Kinn Bryggeri

    Var på polet her en dag å da blei det med ei Tomasmesse 2024. Fra før har jeg en 2017 0g 2019 i skapet. I vinter som var fyrte jeg opp bålpanna og satte meg med en fra 2018. Jeg er så glad i den
  7. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Ska brygge en Belgisk Quadruppel og der skal det 500 gr Lys Kandis. Er det noe som dagligvare bransjen selger og isåfall under hvilke navn ?
  8. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Ja du si no der :D
  9. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    6 minutt på å gå 400 meter da har du veldig god tid :p
  10. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Jeg kjøpte Beergas og regulator hos Brewshop ogStout krana hos Litebrygg. Kjører 1,5 bar trykk. I motsetning til en kompis, Magne Høyberg er jeg ingen Guinness kjenner. Men han er invitert til ei bryggehelg her i olympiske omgivelser når han kommer hjem fra ferie. Jeg er hvertfall fornøyd med...
  11. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Nei jeg har bare 5/16" slange. Kan jo bestille 3/16" og de overganger du nevnte
  12. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Ja jeg tenkte kappe den på 3 meter, hvertfall i første omgang .
  13. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Men det skummer fælt av Guinnish`n alikevel. Ikke prøvd den slangen og krana på Pilsner men det skal testes
  14. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Jeg har 4 meter slange jeg. Var det jeg ble anbefalt
  15. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    I oppskrifta står det to poser a 11 gr, Men jeg lar den bare leve sitt eget liv så kommer den nok igang.
  16. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Gjære på 10 gr, OG starter på 1050 25 liter og 25 gr Saflager W34/70. Har satt den i ett eget fermskap slik att jeg kan ta de videre når hver enkelt er klar for det ;)
  17. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Brygga to batcher Pilsner for 2 dager sida. Den ene gjære godt med slurry men den andre der jeg hadde i 25 gr tørrgjær type 34/70 er veldig stille Er dette dere ser på bildet noe galt ?
  18. Per Berge

    Tråden for dumme spørsmål.

    Det hender seg att gjærslurryn skiller seg på glaset. Noen som vet hvorfor og om det har noe å si ? Denne ble tappa for bare noen dager sida
  19. Per Berge

    Gjærstarter

    Men ved neste gangs bruk da skal jeg bruke næring slik du sa ?
  20. Per Berge

    Gjærstarter

    Det her er ferskgjær, en WLP802 fra White Labs., Endre det framgangsmåten da ? Eller finnes det ett tørrgjær som erstatter dette ? Er loebrygg som har forfatta oppskrifta
Tilbake
Topp