• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

0,33-flasker gis bort

Da står det et lass med flaskerute på rampa. Har ikke oversikt over antallet, men vi hadde åpent bryggeri i går, så det er rimelig store mengder.
 
hvor mange flasker er det i hver kasse?
og hvor ofte ca blir det satt ut ?

Det er normalt 24 flasker i hver kasse. Det blir satt ut tomflasker mer eller mindre kontinuerlig, men ikke på faste dager.

For øyeblikket står det 10-12 kasser klare til henting. Det er bare å komme.
 
De pleier å bare sette ut kasser med flasker på rampen. Så jevnlig er det bare å svinge forbi, og ta med seg noen kasser.
Det er lenge siden de sluttet å annonsere her for hver gang de setter ut, og de holder et jevnt sig ser det ut til.
 
De pleier å bare sette ut kasser med flasker på rampen. Så jevnlig er det bare å svinge forbi, og ta med seg noen kasser.
Det er lenge siden de sluttet å annonsere her for hver gang de setter ut, og de holder et jevnt sig ser det ut til.

Jepp, jeg svingte innom for 2 uker siden. Det sto 5-6 kasser/esker på rampen, så det er bare å svinge innom. Utrolig kjekt for oss hjemmebryggere, så tusen takk!
 
Heisann

Har brygget mitt første brygg på Grainfather, og det nærmer seg flasking.

Hender det fremdeles at det er flasker på rampen i Fjelsdalen?
 
Heisann

Har brygget mitt første brygg på Grainfather, og det nærmer seg flasking.

Hender det fremdeles at det er flasker på rampen i Fjelsdalen?

Jepp, jeg var å hentet noen kasser med flasker på fredag. Da sto det 4-5 kasser igjen når jeg dro! Kjempefornøyd, bortsett fra limet som er fryktelig vanskelig å få bort - noen som har tips???
 
Sett dem i vann med litt kaustiksoda å la dem stå. Jeg lar dem stå i 4 uker i vann. Resten av limet går da lett av med litt stålull. Men det forutsettes at du har god tid! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ta bort etiketten og legg flaskene til bløt i sterk kaustik soda blanding. Etter en liten stund blir limet hvit/blå og man kan nesten rulle det av med fingrene. Sitter det godt, kan du lett skrubbe det av med litt stålull når limen er bløt.

Har vasket 8 kasser på den måten. Slitsomt men fungerer bra!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp