10L Erlenmeyer til OK pris, hvor?

Finner bare firmaer som selger til registrerte foretak.

Hvis det er billig glass bryr jeg meg ikke om siden jeg aldri koker rett i kolben.
 
Frakten var kanskje ikke blodpris, men prisen for selve kolben vil jeg påstå er blodpris + en arm.

Price:
US $230.00
Approximately NOK 1,884.95
 
Vel, bryggselv har 5L til 399. Jeg bare sammenligner med 5L. Kuttet å se på priser idet jeg så at de jeg var inne og kikket hos kun selger til reg. firma.
 
Det skjer ting med slikt når det blir større en normalt, 10000 og 20000 ml kolber er spesialbestilling.

Sagt på en annen måte; innpris til norsk firma, uten frakt, toll, gebyrer, for en 10000ml glass Erlenmeyer i "økonomikvalitet" er noe over 2000kr.
 
Det er vel neppe noko lov som seier at ein MÅ ha erlenmeyerkolbe for å laga startar... Kva med noko så enkelt som ei plastbøtta ?
 
Har tenkt tanken på noe alternativt. Men har konkludert med at jeg vil ha glass. Og da helst erlenmeyer. Hadde jeg ikke hatt glasskolbe på den starteren som vulkaniserte til de grader mens jeg var borte på jobb i helgen ville jeg ikke sett at det satt en bug rett på innsiden av den siden alufolien var blitt dyttet av.

Dessuten er glass så og si ripefritt, og det er vanskelig for meg å i det hele tatt ripe opp en erlenmeyer.
 
Du kan jo være heldig å få noen som tror de har en vinballong, til å selge deg en labflaske for en rimelig penge..
http://www.ebay.com/itm/s224-Weinba...98?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3aa4722712

Labflasker har vel flat nok bunn til at en kan spinne i dem? Bedre utvalg på Ebay mm. en Erlenmeyer når en passerer 10000ml. Dog er det hinsides priser på disse også. Har tidligere funnet ned mot 12-1500,- med frakt.

Hva med en vanlig gjæringsbøtte? Om vi kan gjenbruke gjær fra dem i flere generasjoner, må vi vel kunne sette starter i dem også?
 
Jeg testa platbøtte før jeg så at to andre har samme ideen:). Bryggselvbøtta har en liten forhøyning i sentrum, men det er bare å desentrere magneten, så går det greit. Europrisbøtta er slett, så den er det overhodet ikke noe problem med.
Antakelig er det større friksjon med plast, men det går kanskje greit å legge ei tynn glassplate i bunnen av gjæringsbøtta? Fant ikke noe å teste med, annet enn et drikkeglass nedi bøtta. Det så lovende ut.
 
Labflasker har vel flat nok bunn til at en kan spinne i dem?
De flaskene eg har fra Vestbrygg hadde så buet bunn at eg måtte eksperimentere ei stund med størrelse på magnet og turtall for å få det til, men pinnen hoppa så mye rundt at den slo av plastbiter på magneten over tid. Forhåpentligvis bare eg som kløna..
 
Tilbake
Topp