Speidel BM 50+ og WiFi modul (2015 modell)

Sigurd S

Norbrygg-medlem
Da jeg oppgraderte controlleren til 1.1.27 sluttet WiFi modulen å virke. Den finner rett og slett ingen SSID og oppretter ikke kontakt med nettet, selv om den fortsatt hevder å være tilknyttet mitt hjemmenett. Dette skjedde før Covid (mange år siden), men nå ønsker jeg å få full funksjonalitet tilbake!

Noen mulige løsninger, hvorav noen delvis er forsøkt:
  1. Kanskje er antennen defekt. Hvordan skaffer jeg meg ny? (Kjøpte en "Temu-pisk" uten at det hjalp)
  2. Kanskje er WiFi modulen defekt. Det er en kloss som klipses fast til det ene benet på kjelen. Hvordan skaffer jeg meg ny?
  3. Kanskje hjelper det rett og slett å nullstille WiFi modulen. Har noen fått det til, basert på de "instruksene" som ligger på nettet? Jeg fatter ingenting av dem.
  4. Er det en ny controller å få tak i, med WiFi innebygget som kan brukes på min gamle maskin og hvor får jeg tak i det?
  5. Jeg ser at noen har laget en RaspberryPI løsning, som fullt ut erstatter den gamle WiFi modulen. Fascinerende løsning, men jeg trenger at noen lager/hjelper med å lage dette. Noen som kan hjelpe?
Takknemlig for tips og ideeer!

mvh Sigurd

Kan det ha noe med 2,4 og 5 ghz wifi å gjøre?
Skudd i blinde, men en del utstyr krever 2,4ghz. Mange wifi routere tilbyr begge deler. Jeg har egen SSID for bruk med 1,4 ghz «dingser»

Kan det ha noe med 2,4 og 5 ghz wifi å gjøre?
Skudd i blinde, men en del utstyr krever 2,4ghz. Mange wifi routere tilbyr begge deler. Jeg har egen SSID for bruk med 1,4 ghz «dingser»
Takk for tips! Jeg hadde det i tankene også, men det er ikke mulig å koble om og jeg har forsøkt å dele WiFi fra mobilen. Iingen SSID vises i vinduet og hvis jeg skriver manuelt, står den kun "og surrer" før den etter et minutt eller to går i time-out..

Tilbake
Topp