Da jeg oppgraderte controlleren til 1.1.27 sluttet WiFi modulen å virke. Den finner rett og slett ingen SSID og oppretter ikke kontakt med nettet, selv om den fortsatt hevder å være tilknyttet mitt hjemmenett. Dette skjedde før Covid (mange år siden), men nå ønsker jeg å få full funksjonalitet tilbake!
Noen mulige løsninger, hvorav noen delvis er forsøkt:
mvh Sigurd
Noen mulige løsninger, hvorav noen delvis er forsøkt:
- Kanskje er antennen defekt. Hvordan skaffer jeg meg ny? (Kjøpte en "Temu-pisk" uten at det hjalp)
- Kanskje er WiFi modulen defekt. Det er en kloss som klipses fast til det ene benet på kjelen. Hvordan skaffer jeg meg ny?
- Kanskje hjelper det rett og slett å nullstille WiFi modulen. Har noen fått det til, basert på de "instruksene" som ligger på nettet? Jeg fatter ingenting av dem.
- Er det en ny controller å få tak i, med WiFi innebygget som kan brukes på min gamle maskin og hvor får jeg tak i det?
- Jeg ser at noen har laget en RaspberryPI løsning, som fullt ut erstatter den gamle WiFi modulen. Fascinerende løsning, men jeg trenger at noen lager/hjelper med å lage dette. Noen som kan hjelpe?
mvh Sigurd