Alarmfunksjon/output på Sestos

Jeg har koblet en 230v buzzer med lys til NO-utgangen på alarmreleet. Har også lagt inn en knapp for lydavstilling som bare åpner kretsen. Jeg bruker det først og fremst for å få beskjed når meskevannet er varmt.

Får du alarm på nådd temp uansett(f. Eks. Ved stegmesking), eller må du stille aktuell alarmtemp for hvert skritt? Om du skjønner spm...

Takker for svar!

Ikke helt sikker på om jeg forsto spørsmålet... Alarmgrensen har ikke noe med regulatorens settpunkt å gjøre, så hvis du ønsker en ny alarmgrense må du stille inn en ny alarmgrense, den følger ikke settpunktet til neste trinn i en eventuell stegmesk.

Ikke helt sikker på om jeg forsto spørsmålet... Alarmgrensen har ikke noe med regulatorens settpunkt å gjøre, så hvis du ønsker en ny alarmgrense må du stille inn en ny alarmgrense, den følger ikke settpunktet til neste trinn i en eventuell stegmesk.
Takk! Det var det jeg lurte på! Skal koble alarmen nå men har ikke hatt tid til å teste ut dette. Takk igjen!

Si fra om du finner ut hvordan den fungerer, klarte ikke å få det til sist jeg prøvde. Alarmen gikk ved alle andre temp. enn de jeg ønsket.

Du har en høy-alarm og en lav-alarm, samt en parameter som velger alarmfunksjon. Sammen gir disse en del ulike muligheter, og dersom hysteresen er stilt høyt kan nok resultatet være forvirrende. Se vedlagt Sestos-manual (veldig dårlig dokument, men menyvalgene er i det minste listet opp), og Auber-manual (denne er mye bedre enn Sestos sin, og stemmer stort sett overens med Sestos-PID'en, selv om parametrene ofte har andre navn).

Vedlegg

• Auber Manual version 3.4.pdf
    306,9 KB · Sett: 20
  • D1S-EN.pdf
    635,9 KB · Sett: 12
Tilbake
Topp