Batteridrill til å drive maltmølle

beefeater

Norbrygg-medlem
Hei,

Jeg har kjøpt den minste modellen maltmølle fra Crankandstein, 2S med 1 1/2" x 4" ruller.
Jeg har en stor 220V bormaskin som jeg kan kjøre denne med men trenger forsåvidt en batteridrill til generell bruk og det hadde vært kjekt om jeg kunne kjøre møllen med en litt mindre og hendigere drill.

Noen som har erfaring med slike og kan anbefale modeller som klarer jobben? Helst ikke de aller dyreste modellene.
 
Hei
Jeg kjører maltmølla med en 14,4 volt skrudrill.  Den kan du justere farten på da den er litt kraftig er to gir på den. Har prøvd elektrisk drill, men den har litt for stor fart så jeg anbefaler en oppladbar skrumaskin
 
Hei,

Jeg har igjennom en årrekke brukt en 18v Dewalt oppladbar drill. Den modellen jeg har brukt heter DC925 og har tre gir. I tillegg til girene har man også mulighet til å regulere hastigheten mye med selve bryteren ("avtrekkeren").Denne har fungert veldig god og har nå malt over 300 kg i gjennom en BarleyCrusher. Et oppsett som absolutt kan anbefalles.

Aasmund
 
hansjrgenksa skrev:
Hei
Jeg kjører maltmølla med en 14,4 volt skrudrill.  Den kan du justere farten på da den er litt kraftig er to gir på den. Har prøvd elektrisk drill, men den har litt for stor fart så jeg anbefaler en oppladbar skrumaskin

Oppladbar drill uten justerbar hastighet? den kan ikke ha kostet mer enn 79,99 på Europris!
 
Jeg bruker denne drillen til min JSP maltmølle. 2 ruller - ikke justerbar.  Drillen er kjøpt i Sverige for kr 599,- SEK og fungerer aldeles ypperlig -til maltmølla og mye annet. 
Kjører den på "full rulle" i laveste gear - det passer  akkurat.

LI-ION batterier er bare herlige. Drillen kan ha stått en måned - det er bare å ta den og gjøre det du skal gjøre. I motsetning til mange andre jeg har hatt av billigtypen (kr 99,-++ hos Europris og andre)

http://www.rusta.se/skruvdragare_14_4v_li_ion_p31101110.html
 
Tilbake
Topp