BB60 og BB30 sammen?

Hei. Jeg brygger i dag på en BB60 med silkarr og sirkulasjonspumpe, så har jeg også en BB30v2 med silkarr stående. Kan jeg benytte BB30 på noen måter for å forenkle eller effektivisere bryggingen? Til oppvarming av skyllevann bruker jeg en kjølebag med fastmontert varmeelement og kran, så trenger den ikke til det.
Om den ikke kan benyttes på en fornuftig måte sammen med BB60 kan jeg vurdere å selge den eller bytte den bort i noe annet bryggeutstyr, så kom gjerne med bytteforslag / bud. BB30 står for øyeblikket uten kran, men er ellers komplett med kjøler, lokk og silkarr, og den virker som den skal.

Jeg har to kjeler som jeg mesker i og en kjel for skyllevann. Etter mesking tar jeg vørteren over i alle tre kjelene, jeg får da tre typer øl på en kveld. To (svake) som er basert på samme vørter, men med forskjellig humle og en (sterk) som er basert på annen vørter.

Du kunne jo gjøre noe lignende? Litt mer jobb på bryggedagen, men gir mer mangfold. Evnt meske i BB60, splitt vørter til kok i begge BBene og ha forskjellig humletilsetninger (type & tid) i de to.

Tilbake
Topp