Beermaker 30 fra Vin og Bar..

Dan

Norbrygg-medlem
Er det noen som har erfaring med denne ? Ser de har satt denne ned til 2990. Hvordan er denne I forhold til BB30 ? Er det noen som vet..
 
Hei,

Jeg kjøpte nettopp BB30 selv, men vært innom og tittet på BM30 også. Nå fikk jeg min igår og har ikke gjort annet enn å test koke vann i den.
Men jeg gikk for BB30 da denne er kommet i 2. gen der de har rettet opp litt barnefeil. Jeg satt og leste i hele helgen som var før jeg bestemte meg.

BM30 er forsatt i første generasjon, og nå BB30 også var i første generasjon var det ikke så stor forskjell.

Men BB30 har fått endel forbedringer nå.
- Tykkere bunn så det ikke brenner seg like lett.
- Tappekran i metall fremfor plast på 1. gen
- To elementer til koking (1kw + 1,5kw) så man kan koke på 1, 1,5 eller 2,5kw som gjør det lettere å justere og ikke ha fosskok hele veien.
- Mulighet for å kjøpe pumpe for bedre sirkulasjon under mesking.

Slik jeg har skjønt det så har folk stortsett modifisert BM30 og BB30 første gen for å få ønsket resultat, mens på bb30 v2 så skal ikke dette være like nødvendig.
Jeg er ingen ekspert, men har sitti i samme situasjon som deg nå de siste ukene før jeg bestemte meg for å gå for bb30 etter mye lesing her på forumet og div andre steder :)

Håper det ga litt oppklaring.
 
Tilbake
Topp