Jeg har brygget med Belma og da jeg brukte kun den i en lager, så mener jeg at den ble litt skarp alene. Det er over ett år siden nå, men jeg synes den har en skarp sitrus/appelsin smak alene. Sammen med andre humler passer den bedre synes jeg. Den omtalte jordbærsmaken har jeg ikke kjent noe til, men i denne artikkelen blir den beskrevet: http://www.bear-flavored.com/2012/12/recipe-and-tasting-notes-belma-single.html
Noen som kjenner til Conan gjær? Vanskelig å få tak i skjønner jeg...
Har laget en single hop IPA med den (vi var faktisk 6 forskjellige bryggelag som laget på samme oppskrift). Melon kjente jeg ikke noe til og når det gjelder jordbær så var det kun svak aroma av noe som kunne ligne på jordbær. Sammenlignet med hva jeg har lest om humlen på nettet så ble jeg ganske skuffet og kommer nok ikke til å bruke den igjen.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.