Bestille fra humlegården

Har noen her erfaring med å bestille fra humlegården. Ser at prisene er betydlig lavere enn her i Norge (har mest sett på maltekstrakt siden det er det jeg brygger ut i fra). Fungerer dette, eller blir varene betydlig høyere i tollen? (Står på web siden til humlegården : "Det kan hända att norska Tollen sedan lägger på norsk moms och eventuell tullavgift.").

Og et spørsmål til : Trenger jeg som kunde å tenke på / eller forholde meg til toll, eller ordnes dette "automatisk" ved at jeg får en ekstra giro fra norsk toll?
 
Hei.
Jeg har bare gode erfaringer med å bestille varer fra Humlegården. De leverer umiddelbart og gir god service. Jeg har stort sett handlet mindre kvanta (gjær og humle). Gjerne slike ting Petit ikke har på sin faste liste. Du betaler på forskudd til Humlegården. Frakten kan bli noe dyr for større leveringer. Du må betale norsk moms dersom totalbeløpet (varer+ frakt) overstiger NOK 200,-. Som oftest blir det forenklet tollbehandling, dvs posten ordner fortollingen mot et gebyr. Du henter varene på posten og betaler moms + gebyr ved avhenting.

Rune GE
 
 
Også fornøyd med Humlegården. Bare vær obs på at de ikke tar bestillinger med verdi under 150 kr, hvilket i praksis vil si at man stort sett alltid ender opp med et totalbeløp over tollgrensen. Rask levering hvis ikke Posten somler! Godt alternativ når Petit ikke har ting på lager.

Mvh. Gahr
 
Dersom du bor i rimelig avstand fra svenskegrensen går det jo også an å få varene levert poste restante til et postkontor ved grensen. Det har jeg gjort et par ganger med stort hell. Da slipper man de "norske" prisene også, som jeg selv synes er prinsipielt forkastelig. De har ypperlig service og et godt vareutvalg, så jeg har ikke noe annet å utsette på dem. Jeg har måttet forhåndsbetale varene dog, men det er enkelt i nettbanken [min allefall] -- selv om det gjerne tar et par tre dager.
 
Tilbake
Topp