BHB i deler..

BHB

 
Mitt første bryggeri, hittil i deler... Silikonslanger,pumpe, og deler til å lage motstrømskjøler er på vei. Maltrør er snart ferdig i hodet mitt, skulle vel nærme seg snart da?
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    132,2 KB · Sett: 285
Oh ... her er noen hyggelige kvelder med montering og skruing! Lykke til med byggingen - blir sikkert kanon!
 
Takk! Joa, blir jo en del jobb, skal jo lage en vogn/stand til dette også , men det nå halve moroa for meg da...å bygge ;)
 
Oh-la-la! Er egentlig glad jeg er ferdig med å bygge, men misunner deg litt for at du starter på ditt prosjekt :) Bygging, snekring og mekking er artig.
 
  • Like
Reaksjoner: BHB
image.jpg

image.jpg image.jpg image.jpg


Da har jeg fått jobb litt med dette igjen, men en del gjenstår... Stadig oppgraderinger av oppsett også.

Var egentlig ikke planlagt HERMS oppsett, derfor sitter PT fortsatt i kjelene..

Notat til meg selv for neste oppsett: Større styreskap!!

Noen som ser noe forbedringer ? Skrik gjerne ut;)
 
Skal du varme opp meskevannet et annet sted enn i HLT? Jeg antar at kjelen med herms-coilen er HLT.
 
Skal du varme opp meskevannet et annet sted enn i HLT? Jeg antar at kjelen med herms-coilen er HLT.


Ja det er HLT, varmer vel opp meskevannet i meskekjelen/kokekjelen tenker jeg.

Så vurdere jeg å isolere MLT/BLT, såpass høyt at den går over "maltrøret" mitt, slik at jeg kan bruke lokket til den største kjelen for å holde bedre på varmen. Og flytte skyllesløyfa over til det store lokket.
 
Tilbake
Topp