BIAC (brew in a conical) system

Tja, hvorfor ikke? Den åpenbare svakheten er selvsagt at det blir minst 14 dager til neste brygg, men vil tro at det ikke er noe problem for veldig mange. Så snasne ut begge de der.
 
Tja, hvorfor ikke? Den åpenbare svakheten er selvsagt at det blir minst 14 dager til neste brygg, men vil tro at det ikke er noe problem for veldig mange. Så snasne ut begge de der.

For min del er ikke 14 dager et problem i ordinær hverdag, men nå som eksamenstiden snart er over planlegger jeg tre brygg på en uke :D
 
Har sett på dem tidligere, men synes det blir for høye priser. Tror det skal gå greit å meske/koke i andre conicals med en pose og dyppvarmer. Blichmann har svart at at utstyret deres tåler temperaturen.

Jeg har planer om å prøve den dagen jeg har midler til overs til å kjøpe konisk. Kanskje man burde styre @Brewtools i den retningen?:)
 
I andre enden av skalaen går det an å sette inn varmeelementer fra en vannkoker – og meske/koke – i vanlige plast gjæringsbøtter. De tåler 120 grader. Trenger bare en en enkel temperaturstyring og meskepose i tillegg.
 
Må si jeg likte brewha sin mest pga kjølejakka, mulighet for å brygge litt mindre batcher også. Så ut som brausupply sin kjølecoil var litt høyt i kjelen/koniske?
Ja prisen er noe stiv, ca 30k hos brewha hvis du velger 60 literen og holder litt tilbake på utstyret. Men Jeg kommer ikke over hvor herlig det må være å slippe å vaske noe på bryggedagen utenom maltrøret :):) Ihvertfall en time kortere bryggedag.
Må også si meg litt skeptisk til hvor nøyaktige de kontrollene er når det gjelder mesk osv?
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp