Billig CO2-utstyr til Corneliusfat

Hannaas skrev:
runeni skrev:
Hannaas skrev:
runeni skrev:
Er det noe som mangler her?

Kun fat, hvis du trenger flere..  ;) Ellers har de jo masse annet utstyr som kanskje kan være aktuelt.

Anbefaler at du oppretter profil med norsk adresse og logger inn. Da trekkes tysk mva automatisk fra prisen. Dessuten kan du til enhver tid se hva fraktprisen blir ved å trykke "checkout" fra handlevognen.

Hva slags fraktselskap bruker de? Driver og brygger på hytta i Lysekil og kan ikke være der for å ta imot leveransen midt i uka. Hvis de bruker posten går det fint, da kan jeg bare hente den på nærmeste postkontor når jeg kommer ned. Trekker de fra moms på svenske adresser også?

De sender med GLS, men nå får jeg sporet pakken på posten.no, så det kommer nok med Posten. Jeg vet ikke om de trekker fra moms på svenske adresser, men jeg tviler, siden de er innenfor EU. Du kan jo opprette en profil med svensk adresse, logge inn, og se om prisene er lavere enn før du logget inn.

Måtte du tolle det inn da det kom til Norge? Forenklet fortolling koster vel et par hundre eller så, eller?
 
Trekker de fra moms på svenske adresser også?
[/quote]

nei. Innen EU betaler du moms i landet du handler fra. Du får heller ingen tollavgifter. Er du heldig så er det mindre frakt også.
 
runeni skrev:
Måtte du tolle det inn da det kom til Norge? Forenklet fortolling koster vel et par hundre eller så, eller?

Jeg regner med posten foretar fortollingen, som vanlig når man kjøper ting fra utlandet. Det koster så vidt jeg husker kr. 253,-

Nå sa pakkesporingen:
Til tollager
Årsak: Org.nr eller fødselsnr kreves

Jeg ringte posten og spurte hva jeg skulle gjøre. De sa jeg ville motta et brev med informasjon om det som evt. mangler, og at dette så måtte sendes inn per epost. Håper ikke det tar veldig lang tid før brevet (eller varene) dukker opp... Forøvrig er jeg imponert over leveringstiden fra malzmuehle.eu. Bestilte fredag ettermiddag, så ordren ble ikke behandlet før mandag. Tirsdag ble den sendt, og onsdag (i går) kom den frem til Norge. Hvis det nå tar mindre enn to uker å få den fra Oslo til Trondheim må jeg vel være fornøyd.  :jaha:
 
Dette er tullsnakk fra posten. Fikk akkurat samme avvik på pakken min fra malzmuhle og ringte inn og spurte hva de trengte. Fikk da spm om fødselsnummer som kundebehandler videreformidlet for meg. 1 time senere var pakken på vei hjem.
Hvis du ikke treffer på riktig kundebehandler anbefaler jeg å sende mail til postfortolling@posten.no med pakkenummer i emnefeltet og infoen de trenger i selve mailen. Tar da gjerne kun et par timer så er pakken på vei
 
Til dere som vurderer levering i Sverige.

Jeg har gjort det en gang fra Malzmuhle. Sparer noen få kroner på mindre moms. 19 kontra 25 i Norge, pluss at frakten er noe mindre innen EU.
En ting jeg fant ut, var at pakken IKKE kommer til Strømstad Postkontor. Den blir levert til en Livsmedel butikk nede i sentrum. Nå husker ikke jeg hvilken, men jeg ringte GLS Sverige og fikk adressen.
Blir noe liknende Tollpost, som har utlevering i butikker.
 
Ketil skrev:
Til dere som vurderer levering i Sverige.

Jeg har gjort det en gang fra Malzmuhle. Sparer noen få kroner på mindre moms. 19 kontra 25 i Norge, pluss at frakten er noe mindre innen EU.
En ting jeg fant ut, var at pakken IKKE kommer til Strømstad Postkontor. Den blir levert til en Livsmedel butikk nede i sentrum. Nå husker ikke jeg hvilken, men jeg ringte GLS Sverige og fikk adressen.
Blir noe liknende Tollpost, som har utlevering i butikker.

Var det lenge siden? Jeg hentet pakke på poste restante i Strömstad, og de hadde egne lokaler rett før man kommer inn til sentrum.
 
andyp skrev:
Dette er tullsnakk fra posten. Fikk akkurat samme avvik på pakken min fra malzmuhle og ringte inn og spurte hva de trengte. Fikk da spm om fødselsnummer som kundebehandler videreformidlet for meg. 1 time senere var pakken på vei hjem.
Hvis du ikke treffer på riktig kundebehandler anbefaler jeg å sende mail til postfortolling@posten.no med pakkenummer i emnefeltet og infoen de trenger i selve mailen. Tar da gjerne kun et par timer så er pakken på vei

Tusen takk for tips! Epost med fødselsnummer sendes ASAP.
 
Det var Bring som kom på døren med min pakke. Måtte betale fortollingsgebyr og moms der og da. Med meg brukte de 2 uker på å pakke alt, og GLS klarte å snu opp ned på postnummeret mitt, så det endte opp med 8006 og ikke 6008. Kom riktig fram til slutt. :)
 
Ja det lurer jeg og på. jeg kom akkurat hjem fra clasohlson med en regulator i hånden.

så krysser fingrene for at den er ok.
 
Larzan skrev:
Ketil skrev:
Til dere som vurderer levering i Sverige.

Jeg har gjort det en gang fra Malzmuhle. Sparer noen få kroner på mindre moms. 19 kontra 25 i Norge, pluss at frakten er noe mindre innen EU.
En ting jeg fant ut, var at pakken IKKE kommer til Strømstad Postkontor. Den blir levert til en Livsmedel butikk nede i sentrum. Nå husker ikke jeg hvilken, men jeg ringte GLS Sverige og fikk adressen.
Blir noe liknende Tollpost, som har utlevering i butikker.

Var det lenge siden? Jeg hentet pakke på poste restante i Strömstad, og de hadde egne lokaler rett før man kommer inn til sentrum.

Kommer an på hvilken spedisjonsfima som leverer pakken til Strömstad. Du har henting på Posten sin avdeling for foretag som ligger på Prästängsvägen og i tillegg har posten en avdeling på Coop konsum i sentrum. det er her jeg får varer fra lundteknik. I tillegg så har leverer andre firmaer både til Eurocash (DHL pakker har jeg fått hit) og en liten livsmedelbutik 3 min med bil fra sentrum.
 
Det var i høst engang. Da hadde jeg gitt nøyaktig adresse til Strømstad Postanstalt på Presrengvegen. Ble litt armer og bein da jeg sto på postkontoret og ikke skjønte bæra, men det ordnet seg.
Svaret på hvorfor er nok som beskrevet i posten over.
 
Hehe. Denne regulatoren fra clash er en reduksjonsventil som måler flow! å isje trykk (bar)

Så må nokk levere denne tilbake igjen.
 
Jeg er enig i at løsningen med 425gram brusmaskinflaske fra Clas Olson pluss en overgang fra 425g flaske til regulator høres ut som den greieste billigløsningen hvis du ikke trenger så mye gass. Det koster 100 kroner å bytte inn flaskene, så gassen kommer da på 235kr/kg.
Du må bare være klar over att regulatoren fra Clas Ohlson er en gassmengderegulator, som gir ett antall liter gass i minuttet. Det du vil ha til øl er en regulator hvor du styrer trykket på utgangen. Du må også passe på at den ikke er beregnet på alt for høyt trykk. For øl trenger du 0.5-1 bar, så er regulator som går til 10 bar blir litt vanskelig å justere. Derfor er nok det tryggeste å kjøpe er regulator som er beregnet til øl.
Jeg fikk tak i en billig 5kg flaske og byttet til meg en gammel regulator, men jeg har kjøpt en slik overgang så jeg skal ha brusmaskinflaske i tillegg hvis jeg skal ta med ett ølfat på tur så det blir mindre å dra på. Jeg skal også ordne meg med en overgang så jeg kan fylle den lille flaska med den store. Når du har dette får du fortsatt god nytte av en liten flaske selv om du senere kjøper deg en større gassflaske i tillegg.

Edit: Du kom meg i forkjøpet:) Lund teknikk selger små, rimelige regulatorer du kan bruke.
 
Det vil fortsatt være en flow regulator og ikke en trykkregulator.
Men hvis du har en trykkregulator med for stort måleområde går det fint å bytte manometer. Det er gjort på regulatoren jeg har. Du må bare justere litt forsiktig så du ikke kjører for høyt trykk ut og ødelegger manometeret.
 
Den regulatoren tåler bare 15 bar inn. Jeg tror du kan risikere å få for høyt trykk og ødelegge den.
Hva med denne regulatoren?
http://shop.lundteknik.dk/product_info.php?cPath=741&products_id=12781
 
Tilbake
Topp