Billige rustfrie gjæringskar/tanker, Gruppekjøp?

MortenBo skrev:
Hvordan kontrollerer man gjæringstemp i en sånn konisk sak? Den er jo alt for pen til å stue bort inni et kjøleskap for temperaturkontroll :D

Enkelt!!! :ilike: du bygger kjølerom

MortenBo skrev:
Hvordan kontrollerer man gjæringstemp i en sånn konisk sak? Den er jo alt for pen til å stue bort inni et kjøleskap for temperaturkontroll :D

Kjølespiral rundt tanken, glykol i frysern, pumpe, PID.

katla skrev:
Desse tankane vert laga på 2 måtar:    falsa overgang mellom botn og vegg (med "pakning") og så fins dei også sveist (= ikkje noko stad for basilluskane å gøyma seg).   

Dei sveiste vert levert i 25, 30 og 50 liter og dei falsa får ein opp til 75 liter.    Det fins også tankar med konisk botn - frå 75 liter og oppover - men dei er ikkje laga for olivenolja og er vel dyrare sidan dei ikkje vert laga i så stort volum. 

Fraktkostnad er nok ein vesentleg kostnad om ein skal henta slikt frå Kreta.  Frakt av ei palle frå eit skandinavisk naboland til Noreg kan t.d.  fort koma på 5000 - så  frå Kreta vert jo det ein del meir får vi tru. 

I Skandinavia er det dyrt å sende, men det kan være billigere andre steder. Har hentet container fra Kina til en rimelig penge.

å sende fra kina til norge er drittbillig. det koster jo mindre enn å sende en pakke innenlands i norge. Sier jo litt om hvordan posten utnytter sitt monopol :eek:ppkast:

Billetthaien skrev:
å sende fra kina til Norge er drittbillig. det koster jo mindre enn å sende en pakke innenlands i Norge. Sier jo litt om hvordan posten utnytter sitt monopol :eek:ppkast:
Posten har ikke monopol på pakker og har ikke hatt det på snart 10 år, så i det segmentet er det markedet som rår :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

A.borgen skrev:
Jeg har kommet over en kretisk (gresk) forhandler av utstyr til produksjon av honning, olivenolje, raki og vin. Det i seg selv er ikke så spesielt, men jeg fattet umiddelbar interresse for ståltankene de selger. Jeg ser for meg en sånn som på bildet til gjæringskar. Tanken er i rustfritt stål, har skrulokk med pakning og tappekran innskrudd. Jeg ser for meg å sette inn en gjærlås, og bob's your uncle! Er dette noe dere andre kan være interressert i, og skal vi isåfall sette igang et gruppekjøp? Priser som følger: 50L: 67€, 75L: 87€, 100L: 95€.

Har du navn og lokasjon på butikken du fikk denne i? Har noen venner nede i greker land, så med MAKS flaks så bor de i området :D

Tilbake
Topp