Biltemahevert?

JohnR

 
Lurte på om denne kunne brukes som en autohevert? Et søk på forumet kan kanskje tyde på at den er har vært i bruk hos noen.

http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Hevertpumpe/
 
Den funker den. Bruker den rød pumpa på toppen for å få det hele igang. Det som er litt dumt, er at den ikke har en slags "klype" for å stoppe "flow". Er litt tjukk plast i slangen, så det var ikke bare lett å finne noe brukanes.
Bruker derfor mest den fra Europris.
 
Ketil skrev:
Den funker den. Bruker den rød pumpa på toppen for å få det hele igang. Det som er litt dumt, er at den ikke har en slags "klype" for å stoppe "flow". Er litt tjukk plast i slangen, så det var ikke bare lett å finne noe brukanes.
Bruker derfor mest den fra Europris.

kan kanskje tre en slangebit på utløpet? Er den fra Europris en autohevert?
 
Odland skrev:
Tåler denne pumpa slike temperaturer da? Er den laget i næringsgodkjent plast?

vet ikke om den er laget for næringsgodkjent plast. Selv tenkte jeg å bruke den fra gjæringsfatet til flaske, så det skal ikke være temperaturproblemer for mitt bruk.
 
Regnet med du bare skulle bruke den til tapping ja. Ikke auto på Europris, men den har tynnere slange og ei klype.
Den tynne slange til Euro passer faktisk rett inn i Biltemas, men da må du spandere litt lim eller silikon for å få det tett.
Jeg gjør nok det til neste tapping  :yes:
 
Ketil skrev:
Regnet med du bare skulle bruke den til tapping ja. Ikke auto på Europris, men den har tynnere slange og ei klype.
Den tynne slange til Euro passer faktisk rett inn i Biltemas, men da må du spandere litt lim eller silikon for å få det tett.
Jeg gjør nok det til neste tapping  :yes:

jeg tror jeg har den samme fra Europris. Jeg føler at den er tuklete  å bruke og er redd for infeksjonsfaren når jeg suger på slangen. Det var i grunnen derfor jeg så meg om etter en autohevert. Det er kanskje ikke sikkert at slangebiten som settes på behøver å være så veldig tett. Tipper det ikke blir så mye trykk på den når man klemmer igjen Europris-slangebiten.
 
Nei, det er selvfølgelig ikke noe trykk, men det ble en liten drøpp drøpp lekasje likevel.
Forøvrig helt enig i autoprinsippet. Det var derfor jeg prøvde også, men det ble en liten dam på gulvet etterhvert.
Du får prøve selv.
Pumpa på Tema heverten virker hvertfall, selv om det selvfølgelig er tynne greier. (Biltema kvalitet?)
 
Lurte på om dette også kunne være en løsning, rett på heverten.

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Skrustikke/Klemme/Limklemme/
 
Jeg bruker en tilsvarende for å holde heverten på plass i gjæringsbøtta helt til det nærmer seg slutten.
 
Et heverttricks for å unngå suging og infeksjoner: fyll heverten med noe annet (feks starsan). Sett slangen oppi, slipp ut den første lille slanten av heverten. Klem igjen når den er fylt med øll.

(Og flaskefylleren er verdt sin vekt i gull!)
 
Tilbake
Topp