Black IPA

Aasberg

Norbrygg-medlem
Skal om ikke så lenge brygge en IBA, og senere en black IPA. Men jeg har aldri smakt en mørk IPA. Har søkt en del på vinmonopolet, men uten hell. Noen som vet om en god mørk IPA som kan bestilles på polet?
 
Dette søket gir deg tre alternativer. Har du flaks så finner du kanskje en flaske Svartediket fra 7fjell på ditt lokale pol
 
Det kommer en BIPA fra Buxton Brewery på nyhetsslippet til polet den 4.juli, det er nok en av de beste av den stilen jeg har smakt. Hvis du finner en klone-oppskrift på den så er det en sikker vinner.
 
7fjell har de ikke på polet i Steinkjer. Men det blir en Gleipner og en brewfist green petrol☺
 
Om ikke så lenge har vi nok 7Fjell sine øl flere steder enn polet på Vika i Oslo. Svartediket har en nydelig humlearoma, med hint av roasted barley(tipper jeg). Den er drita god! :D
 
Hvorfor har du valgt kun 40 min mesketid på denne?

Vil de som kanskje ikke skulle få like høy utgjæringsgrad med fordel kunne meske denne lengre?

Mesketiden blir lengre enn 40 min., siden oppvarmingen mellom stegene også får en betydning. Mesketemperaturer er uansett noe man må finne ut av i sitt eget system, men med moderne malt er det ikke egentlig lange mesketiden man trenger.
 
Kan også anbefale Dr. Klems Ipanema som ligger under "inspirasjonssiden" på bryggselv.no. Brygget den et par ganger og den har blitt veldig godt mottatt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Gahr, tusen takk for oppskriften, den blir neste bryggeprosjekt. Skulle iderlig gjærne også smakt noen av orginalene dine. Kommer disse i polets bestillingsliste i nermeste framtid, da også for Troms fylke?
 
Nå har vi akkurat såvidt begynt å brygge i eget hus, så vi må nok se litt på hva som kommer og hvor det kommer etterhvert. Bestillingslista er det kanskje lite sannsynlig at det havner i, siden det da er produsent som må betale for all transport til de forskjellige polene hvor folk bestiller.
 
Fikk tak i ei flaske svartediket i dag. Sitter nå med en deilig ettersmak i munnen dvs munnen vil ha mer. Anbefales på det sterkeste.

Denne skal brygges :)
 
Tilbake
Topp