Brageskål 2023 - Møtekveld #1 / Usmak-kurs 23/3

glenn sørvaag

Norbrygg-medlem
Da var det påtide å kjøre igang 2023 med noe av det første vi gjorde når vi stiftet Brageskål. Usmakkurs!

Dato: 23/3 - 2023
Tid: 19:30
Sted: Quality Maritim Hotel (møterom)

Det er nok mange ganer som har glemt eller fortrengt hvordan en usmak egentlig er, så en oppfriskning er på plass med 6 forskjellige usmaker som kan oppstå i ditt hjemmebrygg.
Vi har valgt å ha møtet i ett møterom, så vi møtes på Cafe Rene før vi går opp samlet til møterommet.
Om det blir noe CC på dette kurset avklares på Årsmøtet noen uker i forkant.
Vi ønsker nye nyskjerrige og gamle kjente velkommen!
Selvfølgelig 18års aldersgrense.

Link til fb event: https://fb.me/e/3h37gkUvs
 
Jeg kan smake på alt øl, men om det skal drikkes er jeg avhengig av glutenfritt. Har aldri være med på usmak kurs i øl, men har tenkt på det mange ganger? Er det variert øl, eller er det stort sett nøytrale øl som blir brukt, med tilsatt smak?
 
Jeg kan smake på alt øl, men om det skal drikkes er jeg avhengig av glutenfritt. Har aldri være med på usmak kurs i øl, men har tenkt på det mange ganger? Er det variert øl, eller er det stort sett nøytrale øl som blir brukt, med tilsatt smak?
Usmakskurs foregår ved at en bruker mest mulig nøytralt øl (Carlsberg), som en da tilsetter kjemisk (u)smak f. eks. DMS. Vi har 6 usmaker og deles ut ca 1 dl av hver. De færreste vil nok drikke hele prøven - det er lov å spytte!
 
Tilbake
Topp