• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Til Salgs Brewtech 37l m falskbunn og tc

Haakon

Norbrygg-medlem
Selger en ss brewtech 37l kjele. Er satt inn 2x triclamp på denne. Følger med falskbunn fra brewtech. Er en bulk i bunnen og en delaminering i dobbelbunnen (se bilde), men fungerer 100% så det er kosmetisk.

Første bildet viser kjele i bruk. Ventiler, slange og varmeelementet følger ikke med.

kjelen befinner seg i Stavanger
Selges for 800,- eksl frakt.

(Foretrekker at den hentes da kjeler ikke er noe moro å pakke)
IMG_2660.jpeg
5E65F6F9-26E0-4E9C-8EBE-5A51213278B1.jpeg
B7167130-0979-4A57-9D4D-65466705D593.jpeg
3BF2F41E-5678-446A-8E96-11EB96D098CA.jpeg
D4D23893-5CBE-4ECE-B758-384699AB870B.jpeg
3D1CFA22-F180-42A0-A18D-02235633EC66.jpeg

Sist redigert:
Hva er den indre diameteren på kjelen? Jeg kunne tenke meg å kjøpe falskbunnen dersom den passer i 36-liter'n min - om du kunne tenke deg å selge kjele og falskbunn separat, så klart.

Hei finn:) Selger den ikke separat om ingen først ønsker kjelen separat, men isåfall så skal jeg gi deg en lyd. Bruker den til småbrygging til den er solgt.

Nå skal jeg være forsiktig med å snakke opp noe jeg selger, men BT falskbunnen bygger meget lavt i kjelene kontra eksempelvis Craft sine som ligger oppå rist. Brygger man store batcher har det lite å si, men med småbatcher vil man ha ut hver minste dl og der er BT sine mye bedre.

En annen info til de som evt vurderer å kjøpe dette er at de sveisefrie 1,5" TC gjennomføringene av og til må skrus litt på for å holde seg tette. Smører pakningene på de av og til.

Nå skal jeg være forsiktig med å snakke opp noe jeg selger, men BT falskbunnen bygger meget lavt i kjelene kontra eksempelvis Craft sine som ligger oppå rist. Brygger man store batcher har det lite å si, men med småbatcher vil man ha ut hver minste dl og der er BT sine mye bedre.

En annen info til de som evt vurderer å kjøpe dette er at de sveisefrie 1,5" TC gjennomføringene av og til må skrus litt på for å holde seg tette. Smører pakningene på de av og til.
Silikonpakninga rundt falskbunnen gjør at du får filtrert ut grums langt mer effektivt enn med en vanlig falskbunn. Med denne er det ganske enkelt å få helt klar vørter til kok med manuell sirkulering ("vorläuf").

Tilbake
Topp