Jeg fikk speidelen for akkurat en uke siden. Brygget den første batchen dagen etter. Jeg var full av forventning og ventet på at vørteren skulle komme opp og flomme over kanten av maltrøret. Men så skjedde ikke. Den piplet så vidt over silen, og nivået ble ikke høyere. Er det pumpa som ikke virker skikkelig? Så merket jeg at nivået steg om jeg la press på toppen av maltrøret. F..., er det kommet en eller annen gjenstand mellom pakningen og bunnen av speidelen. Jeg løftet ut maltøret og tappet av vørteren for å se. Men nei, alt var ok, og pakningen var fin. Da jeg monterte maltrøret igjen så så jeg det. Jeg hadde ikke momtert stålrøret som skal stå på tvers over maltrøret. Det ble litt ekstrarbeid iunder meskingen av tabben, men håper det ble øl av det likevel... :bank2:
Dagen etter ble batch nr 2 brygget. Da gikk alt fint bortsett fra at kranen på gjæringskaret stod åpen en liten periode så det ble litt gulvvasking.
Dagen etter ble batch nr 2 brygget. Da gikk alt fint bortsett fra at kranen på gjæringskaret stod åpen en liten periode så det ble litt gulvvasking.