Rutof skrev:mikslen skrev:
Samme skjedde med meg på onsdagen. Har en imp. Stout til gjæring. Ble mye gris i kjøleskapet.
been there ,done that :0
Rutof skrev:mikslen skrev:
Samme skjedde med meg på onsdagen. Har en imp. Stout til gjæring. Ble mye gris i kjøleskapet.
Kjetil S skrev:Noen som kjenner til noen lure triks man kan benytte seg av når IPA-en man tappet var så velhumlet at ondsinnete humlepartikler har stengt igjen et eller i Cornelius-fatet?
mikslen skrev:
EivindM skrev:Oppdaget akkurat at sprittermometeret jeg har brukt under bryggingen er defekt. Litt av den røde streken sitter fast helt overst på skalaen, så termometeret viser 2,5grader for lite. HELDIGVIS så slet jeg med litt for høy temp. under meskingen. Hadde 67C når målet var 65. Så da ser det jaggu ut som om det ble blink allikevel Gikk dog litt kaldt nedover ryggen da jeg oppdaget feilen fordet...
Edit: Ser jo at resonnementet mitt ble helt feil. Burde jo blitt enda høyere temp. siden termometeret viste for lavt... Ikke helt på nett, nei. Men det henger sammen med at jeg sjekket med et annet termometer som ikke skal være defekt, og det viste da faktisk allikevel lavere temp. enn det defekte! :jaha: Konklusjonen blir vel bare at sluttresultatet blir desto mer spennende, og at jeg må investere i et bedre termometer til neste brygg...
Hans Einar skrev:Hva er galt når det nesten ikke er flasker igjen når de er ferdig karbonert? Sikkert for lav verdi en eller annen plass :-/
StoreMy skrev:Hans Einar skrev:Hva er galt når det nesten ikke er flasker igjen når de er ferdig karbonert? Sikkert for lav verdi en eller annen plass :-/
Hva om du skrur egenkontrollen opp fra 2 til 7?
Per Abich skrev:Fikk nylig min Speidel Braumeister 20l og brygget i går ølsettet som følgte med. Etterpå kom vasking, og jeg pleier å bruke PBW for slikt. Så jeg fylte inn litt vann, inn med litt pulver, og vasket. I dag morges oppdaget jeg, at PBW var fortsatt der den pleier å stå mellom bryggingen, ikke der jeg vasket i går - etter en liten sjekk oppdatet jeg, at jeg har vasket med SuperMoss istedenfor...
Nå tror jeg at jeg skal ta vaskingen på nytt :-(
Per Abich skrev:Fikk nylig min Speidel Braumeister 20l og brygget i går ølsettet som følgte med. Etterpå kom vasking, og jeg pleier å bruke PBW for slikt. Så jeg fylte inn litt vann, inn med litt pulver, og vasket. I dag morges oppdaget jeg, at PBW var fortsatt der den pleier å stå mellom bryggingen, ikke der jeg vasket i går - etter en liten sjekk oppdatet jeg, at jeg har vasket med SuperMoss istedenfor...
Nå tror jeg at jeg skal ta vaskingen på nytt :-(