Bryggselv Norsk Juleøl Gahr ed. (juleøl) 2013 ølsett 25L

Søndag er gørr,, så jeg tenkte kansje å brygge øl settet Norsk juleøl fra Bryggselv..

Men jeg har ikke laget en gjær starter noe jeg alltid gjør,, har to pakker med WLP833...  Mr malty sier 5 pakker  ::)

Hva hadde dere gjort,, bare satt igang uten starter?
  :jaha: ::) ;D
 
de hevder det holder på brygg selv vet jeg. I verste fall kan du sikkert ha opp i litt til på mandag.
 
stianL skrev:
de hevder det holder på brygg selv vet jeg. I verste fall kan du sikkert ha opp i litt til på mandag.

Ja,, må vel gå fint å hive oppi noen ekstra pakker etter noen dager.. :)
 
Jeg ville satt starter, og brukt søndagen på å lage starter og evt. forberede brygging. (Vaske utstyr  ;D )

To pakker med 833 holder ikke til juleølet. Og Bryggselv hevder ikke at to pakker gjær holder til alle sett.
I dette tilfellet trenger du langt mer gjær enn hva du har i to pakker til sammen. Sett starter, og lag så bra øl som mulig.
Underpitching er aldri en særlig bra ting, spesielt ikke når det kommer til lagere.

:biersmile:
 
Aleksander_B skrev:
Jeg ville satt starter, og brukt søndagen på å lage starter og evt. forberede brygging. (Vaske utstyr  ;D )

To pakker med 833 holder ikke til juleølet. Og Bryggselv hevder ikke at to pakker gjær holder til alle sett.
I dette tilfellet trenger du langt mer gjær enn hva du har i to pakker til sammen. Sett starter, og lag så bra øl som mulig.
Underpitching er aldri en særlig bra ting, spesielt ikke når det kommer til lagere.

:biersmile:

Ok takk,, da venter eg heller til jeg får tid til å lage en skikkelig starter, det er jo trossalt en jule øl. (Fikk kaffe besøk så det ble ikke brygging alikevel)
 
Tilbake
Topp